Hlavní obsah

Proč vypadají elektrické mercedesy úplně jinak? Klasické sedany podle designéra skončí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zcela nový designový směr, kterým se ubírají elektrické „sedany” značky Mercedes-Benz, není po chuti všem konzervativním fanouškům. Šéfdesignér značky si však za nimi stojí a dokonce říká, že s elektrifikací je konec tříprostorovému sedanu.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQE

Článek

Mercedes-Benz na mnichovském autosalonu IAA odhalil už druhý elektrický sedan s názvem EQE. Je to elektrická verze třídy E a v dohledné době tu konvenční zcela nahradí. Má zcela odlišný design, než bylo u limuzín této značky zvykem doposud a může se tak zdát, že pozbyl jakéhosi majestátu, který velké mercedesy svým designem a proporcemi dosud vyzařovaly.

Elektrická smršť Mercedesu. V Mnichově se ukazuje EQE, EQG či vrcholný Maybach

AutoMoto

Jinými slovy, místo sedanu s dlouhou kapotou je to vůz zcela odlišných proporcí. S krátkými převisy a splývavou střechou. Samozřejmě to automobilka nedělá bezdůvodně. Rozhovořil se o tom šéfdesignér značky Gorden Wagener pro web Top Gear: „Elektrifikace zabije tříprostorový sedan z několika důvodů,” začal odvážně.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQE je v hierarchii elektrických mercedesů...

„Aerodynamika je prvním. Za druhé, s baterií vysokou patnáct centimetrů tříprostorový sedan nevypadá dobře. Musíte udělat něco, co tu výšku vizuálně rozmělní,” říká. „Proto jsme přišli s odvážným designem modelů EQ, protože vypadají protáhle, stylově,” vysvětluje.

Foto: Mercedes-Benz

...jako třída E u modelů se spalovacími motory.

„Elektrifikace změní proporce aut. Musíme zajistit, aby nevypadala všechna stejně, ale taková obava existuje už 30 let. Zvládli jsme udělat auta vizuálně odlišná dříve a věřím, že to dokážeme i v budoucnosti,” nešetří Wagener optimismem.

„Co vidíte při elektrifikaci, je, že mřížka na přídi mizí. Všechny ty startupy, ty nemají mřížku – mají příď bez tváře, anonymní. Vypadají si navzájem velmi podobně. Vypadají agresivně? Ne. Chtějí spíš vypadat jako superpočítač na kolech,” dodává.

EQS je elektrickou vlajkovou lodí Mercedesu. Na 300 km se dobije za 15 minut

AutoMoto

Ze vzhledu EQE a EQS to však nevypadá, že by se Wagener chtěl něčemu takovému vyvarovat. Dokonce říká, že tříprostorový sedan nebude oplakávat. „Tříprostorový sedan je po designové stránce nejobtížnější. Aby vypadal opravdu dobře, je náročné. Sporťák je oproti tomu velmi snadný,” říká.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám