Hlavní obsah

Před 50 lety skončila výroba tříkolových velorexů. České silnice jich stále brázdí stovky a nestojí málo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po Česku stále jezdí téměř 300 vozítek značky Velorex s dvoutaktním motocyklovým motorem. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Foto: Profimedia.cz

Velorex

Článek

Celkem bylo vyrobeno 16 680 velorexů, z toho 15 300 kusů ve známější tříkolové verzi. Její produkce skončila v listopadu roku 1971, tedy před 50 lety.

Do roku 1973 se pak vyráběly čtyřkolové hadraplány, které již nedosáhly slávy původní tříkolky. Původně vozítko pro invalidy nejprve malosériově vyráběli jeho konstruktéři, bratři Stránští, později výrobu převzalo družstvo Solnice.

Velorex při střetu s felicií přišel o kolo, zbyla mu dvě

Krimi

Vozítka byla osazována dvoutaktními jednoválci a dvouválci z produkce značek Jawa a ČZ o objemu 175, 250 a 350 ccm. K řízení postačil řidičský průkaz skupiny A na motocykl.

Majitelé velorexů se v tuzemsku sdružují v několika klubech a během sezony se setkávají na téměř desítce srazů a rally, z nichž největší je tradiční jarní setkání v Boskovicích. Tříkolové velorexy se v současnosti prodávají za ceny přes 200 000 korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám