Hlavní obsah

Porsche vyrábí písty pomocí 3D tisku. Jsou lehčí a umožňují vyšší výkon

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Extrémní silniční speciál Porsche 911 GT2 RS bude mít nově pod kapotou písty, které automobilka nechala vyrobit pomocí technologie 3D tisku. Součástky jsou nejen lehčí, ale zároveň umožňují motoru dosáhnout vyšších otáček a vyššího výkonu. Zatím ale v sériových autech nejsou.

Foto: Porsche

Technologie 3D tisku pomáhá Porsche vyrábět lehčí a výkonnější písty.

Článek

Porsche začalo na technologii 3D tisku pracovat společně s firmami Mahle, velkým jménem mezi výrobci pístů, a Trumpf. K výrobě nových dílů používá kovový prach o vysoké čistotě a proces laserového fúzování kovu. Kovové částice se při něm zahřejí laserovým paprskem a následně rozprostřou do formy pro danou součástku, v tomto případě píst. Díky tomu lze vytisknout téměř jakýkoli tvar.

Řidič Porsche převážel vířivku neuvěřitelným způsobem

AutoMoto

Díky tomuto způsobu výroby jsou písty, které pracují v motoru Porsche 911 GT2 RS, o 10 % lehčí než ty původní. Mají navíc integrovaný a uzavřený chladicí kanál v koruně pístu.

Podle Franka Ickingera, jednoho z inženýrů automobilky Porsche, díky tomu mohly být zvýšeny maximální otáčky motoru a optimalizováno spalování. 3,8 l plochý šestiválec se dvěma turby tak dává až o 30 koní víc - místo 700 koní bude dávat až 730.

Porsche Cayenne GTS je opakem downsizingu. Vrací se s osmiválcem

AutoMoto

Porsche už s technologií 3D tisku pracuje i v jiných oblastech výroby aut. Například od května pomocí ní vyrábí i části sedadel do modelů Porsche Cayman a Boxster a divize Porsche Classic tak vyrábí některé díly pro staré modely.

Co se 911 GT2 RS týče, Porsche zatím neoznámilo, kdy začne motory s takto vyrobenými písty prodávat a jestli se tak vůbec stane.

Foto: Porsche

Porsche 911 (911.2) GT2 RS

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám