Hlavní obsah

Porsche přichází s novou okruhovou zbraní. Přivítejte Cayman GT4 RS

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je lehčí, silnější, hlasitější a má větší křídlo, než bylo dosud možné. Nové Porsche 718 Cayman GT4 RS jako vlajková loď modelové řady 718 zuffenhausenské automobilky dostalo čtyřlitrový plochý šestiválec ze závodní 911 GT3 Cup a silniční 911 GT3 a hromadu aerodynamických vylepšení.

Porsche 718 Cayman GT4 RSVideo: Porsche

 
Článek

Automobilka Porsche odhalila nový vrchol modelové řady 718, pojmenovaný Cayman GT4 RS. Třebaže nejde do absolutního extrému co do snižování hmotnosti, pro co nejlepší výkony na závodním okruhu prošel řadou velkých změn.

Jednou z nejdůležitějších je nový motor. Mezi kabinu a zadní nápravu se nastěhoval čtyřlitrový plochý šestiválec, který zvládá až 9 tisíc otáček a bez jakéhokoliv přeplňování nabízí 500 koní a 450 N.m. To je o 80 koní víc, než nabízí dosud vrcholový cayman GT4.

Foto: Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Jednou z významných modifikací je karbonové nasávací vedení místo zadních okének. Kromě toho, že se motoru lépe dýchá, slouží změna i ke zlepšení zvuku motoru - vedení je totiž hned za hlavami posádky na obou stranách.

S motorem bude spolupracovat výhradně dvouspojková převodovka PDK. Nenechte se zmást fotkami, na nichž je vidět hlavice řadicí páky manuálu - tak se pouze maskuje volič převodovky. U auta zaměřeného primárně na okruhové dovádění je volba převodovky, která umí řadit co nejrychleji, pochopitelná, ovšem přesto se nelze zbavit dojmu, že by si i manuál našel své zákazníky.

Foto: Porsche

Vypadá to jako řadicí páka manuální převodovky, ale je to maskovaný volič dvouspojky.

Zpět ale k představené placce. Druhým klíčovým prvkem GT4 RS je zásadně přepracovaná aerodynamika. Nejvýraznější novinkou je zadní křídlo zavěšené shora, stejně jako u 911 GT3 gen. 992 a závodní 911 RSR GT - podle automobilky je takhle křídlo efektivnější, než kdyby klasicky stálo na podstavcích.

Křídlo spolupracuje s difuzorem pod zadním nárazníkem a směrem ke zlepšení aerodynamických vlastností pracuje i nový, nastavitelný přední difuzor. V režimu nastavení Performance, který je určen výhradně pro závodní tratě, má být zlepšení přítlaku oproti caymanu GT4 až pětadvacetiprocentní.

Auto na fotkách je vybaveno paketem Weissach, který zahrnuje karbonové provedení různých dílů v interiéru i na exteriéru, titanovou ochrannou poloklec, titanové koncovky výfuku, horní část palubní desky vyvedenou v mikrovláknu Race-Tex nebo speciální dvacetipalcová kovaná kola. Ta můžete za další příplatek vyměnit za hořčíková.

Foto: Porsche

Na hořčíková kola můžete nechat obout i semislicky.

Také je vybaveno karbon-keramickými brzdami, jejichž přední kotouče mají 410 mm v průměru a zadní 390 mm. Standardem je kompletně nastavitelné odpružení s přepracovanou geometrií, aby si zákazníci mohli nastavit chování vozu přesně podle svých představ.

A také karbonové přední blatníky s výdechy vzduchu od předních kol či kapotu s nasávacími otvory NACA (zkratka znamená National Advisory Committee for Aeronautics, tedy Národní poradní výbor pro letectví, což je americký předchůdce dnešního úřadu NASA, a tento výbor v roce 1945 představil tento zhruba trojúhelníkový tvar nasávacího otvoru s ohledem na co nejmenší možný odpor vzduchu).

Foto: Porsche

Otvory v karbonové kapotě a blatnících jsou pro verzi RS jednou z novinek.

Karbon je použit hlavně pro snížení hmotnosti, což se daří - vůz váží 1415 kg, což je o 35 kg méně, než verze GT4 vybavená převodovkou PDK. Přesto mohli vývojáři jít ještě dál - vidíme, že ve voze zůstalo rádio s navigací, dvouzónová klimatizace či elektrická okna a zrcátka. Ovšem, pořád se bavíme o autě, které má registrační značky a může jezdit po normálních silnicích, takže zachovat určitý základní komfort posádky je potřeba.

Dostavily se výsledky? Podle tiskové zprávy je GT4 RS o 23,6 sekund rychlejší na 20,6 km dlouhé verzi Severní smyčky Nürburgringu, takže zcela jistě ano. Na vlastní kůži to budete moci vyzkoušet, máte-li zbytných nejméně 3 987 000 korun, za kolik se u nás prodává.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám