Hlavní obsah

Porsche konečně představilo 911 GT3, bez turba a s manuálem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Fanoušci značky Porsche vyjádřili v generaci 991 dostatečně jasně, že v 911 GT3 chtějí manuální převodovku, takže ji v generaci 992 dostali. Plochý šestiválec je opět atmosférický a čas na kolo slavné Nordschleife je pod 7 minut.

Foto: Porsche

Porsche 911 992 GT3

Článek

Po mnoha měsících čekání je konečně tu – Porsche 911 GT3 generace 992, volba pro řidičské nadšence z nabídky ikonického modelu 911. Potěšit je můžeme hned zkraje – v útrobách pracuje motor bez přeplňování a k mání je i manuální převodovka.

Foto: Porsche

Porsche 911 992 GT3

Začněme tedy tím nejdůležitějším. Za zadní nápravou je uložen plochý šestiválec o objemu rovných čtyř litrů, který dává 510 koní a 469 Nm. Zvládne až 9000 otáček za minutu a spolupracuje buď se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, s níž váží 1435 kg, anebo s již zmíněným šestistupňovým manuálem; to je o chloupek lehčí s hmotností 1418 kg.

S rychlejší převodovkou PDK zvládne zrychlit na stovku za 3,4 sekundy, manuál bude o chloupek pomalejší a bude záviset na tom, jak zručný je pilot. Nejvyšší rychlost je 320 km/h, veličina poslední a u auta tohoto ražení veskrze nepodstatná, tedy spotřeba paliva, činí v průměru 12,4 l/100 km u PDK a 13,3 l/100 km s manuálem.

Foto: Porsche

Volič převodovky PDK mate – vypadá jako hlavice páky manuálního řazení.

Porsche odhalilo novinku rovnou s časem, který zajela na Severní smyčce Nürburgringu, nejslavnějším a také dost možná nejnáročnějším okruhu světa. Je o 17 sekund rychlejší než předchůdce s časem 6:59,927 na okruh v plné délce, tj. 20,8 kilometru.

K takovému času vozu jistě dopomohla zejména aerodynamika, která podle tiskové zprávy pochází ze závodních zkušeností. Oproti předchůdci se zásadně zvýšil přítlak vozu ve vyšších rychlostech, aniž by byl významně ovlivněn odpor vzduchu.

Difuzor pod zadním nárazníkem i gigantické křídlo jsou manuálně nastavitelné pro vysoký přítlak, a tedy schopnost projíždět zatáčky vyšší rychlostí, anebo pro nízký odpor vzduchu.

Foto: Porsche

Čas pod 7 minut na Nordschleife je víc než úctyhodný.

Aby se konstruktéři dostali na zmíněné hodnoty hmotnosti, které jsou mezi sportovními auty dnes velmi dobré, dali GT3 karbonovou kapotu, odlehčené sklo oken, kovaná kola nebo lehčí brzdové kotouče, ovšem ve standardu ocelové. Odlehčený je také výfuk; právě na zádi je u 911 největší potřeba odlehčení.

Přístrojový štít nabídne kromě analogového otáčkoměru také důležité údaje jako teplotu a tlak oleje či teplotu chladicí kapaliny; to už v displejích. Displej infotainmentu a další ovládací prvky pocházejí z „civilní” 911, ovšem volant vidíme potažený alcantarou.

Foto: Porsche

Karbonové skořepinové sedačky dále sníží hmotnost.

V interiéru jsou standardem sportovní sedačky, ovšem za příplatek je možné mít sedačky nastavitelné elektricky v 18 směrech, anebo karbonové skořepiny, které vůz odlehčí o dalších 12 kilogramů. Paket Chrono, který přidá analogové stopky na palubní desku a digitální do přístrojového štítu, je za příplatek.

Česká cena zatím není na světě, ovšem v německém konfigurátoru značky Porsche už GT3 je, a to s cenou od 167 518 eur, tedy 4,31 milionu korun. Volba mezi převodovkou PDK nebo manuálem cenu nezmění.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám