Článek
Design omlazené modelové řady 308 (platí pro verze hatchback, SW a CC) se změnil zejména při pohledu zepředu, drobné retuše najdete na masce chladiče či protáhlejších předních světlometech, které mají nově LED diody pro denní svícení. Délka vozů ani interiéry se nezměnily, došlo ale ke snížení hmotnosti – v průměru o 25 kilogramů. Nové je i použití šestnáctipalcových pneumatik s nízkým valivým odporem.
Pro model 308 jsou k dispozici čtyři benzínové motory (98 – 200 koní) a čtyři dieselové motory (92 – 163 koní). Podvozek stále využívá technicky jednoduchou zadní nápravu s příčkou, vepředu je klasicky zavěšení McPherson.
Nový je i hybridní baterie
Kromě již zmíněného snížení hmotnosti vozu se zlepšila i aerodynamika (cx=0,28) a novinkou je i tzv. mikrohybridní technologie e-HDi. Technologie e-HDi využívá odpojování alternátoru pro rekuperaci energie při zpomalení a hybridní baterii pro uložení energie, která se využije při startování vozu (výrobce uvádí životnost 600 000 nastartování). Podle Peugeotu to ve městě snižuje spotřebu o 15 procent a umožňuje rychlejší nastartování při samočinném vypnutí motoru při stání. Tato technologie je dostupná pouze pro dieselový motor 1,6 HDI (112 k), nově i v kombinaci s manuální převodovkou.
České prodejní ceny začínají v případě hatchbacku na částce 279 900 korun (1.4 16V VTi 98 k), verze kombi je s tím samým motorem o 34 tisíc korun dražší. Nejlevnější diesel v podobě 92koňové šestnáctistovky a pětistupňové manuální převodovky přijde na 363 900 korun. Pro kupé-kabriolet je nejlevnějším motorem benzínová šestnáctistovka s výkonem 120 koní; cena se v případě této verze těsně vejde pod hranici půl miliónu korun.