Hlavní obsah

Osmiválec má stále budoucnost, říká šéf Mercedesu-AMG

Novinky, Daniel Havlina, mb

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Šéf sportovní divize německé automobilky Mercedes-AMG Philipp Schiemer se v jednom z rozhovorů rozpovídal o budoucnosti motorismu a mimo jiné i o vizích jím spravované části společnosti. Svým tvrzením o spalovacích motorech V8 potěší všechny milovníky poctivých aut.

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Článek

Zpráva o tom, že německá ikona Mercedes-Benz končí s vývojem spalovacích motorů, aby se mohla lépe soustředit na přechod na elektromobilitu, zdrtila nejednoho fanouška klasického motorismu. Jak to ale nyní vypadá, vše nemusí být tak smutné, jak se na první pohled zdá. Podle šéfa sportovní divize AMG totiž konec vývoje nutně neznamená konec spalovacích motorů jako takových.

V rozhovoru pro automobilový web Road & Track se o tomto fenoménu rozpovídal šéf Mercedesu-AMG Philipp Schiemer, který uvedl, že podle něj motor V8 přetrvá ještě minimálně jednu dekádu.

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

„Myslím, že je tady jistá budoucnost pro V8. V příštích deseti letech se tohoto motoru ještě několikrát dočkáme. Máme spoustu zákazníků, kteří milují svá auta. I proto si myslím, že uvidíme ještě hodně zákazníků, kteří si koupí V8,“ uvedl Schiemer. „Po celém světě máme skutečně velmi vysokou poptávku,“ doplnil.

Zastavení vývoje motoru samotného skutečně nemusí znamenat jeho konec. Už před časem se objevily informace o tom, že Mercedes s motorem V8 od AMG pracuje v rámci zapojení hybridní jednotky. Alespoň o tom mluvil technický ředitel AMG Jochen Hermann v souvislosti s modelem Mercedes-AMG GT 63 S E Performance.

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Zapojení elektrifikace totiž může motor posunout na zcela jinou úroveň, například co se okamžitého výkonu týče, jak jsme ostatně svědky u dnešních plug-in hybridů. „Máte sílu navíc v podobě točivého momentu na dolním konci, což je většinou pro spalovací motor problém. A třeba na německé dálnici, tam se naplno projeví osmiválec,“ nechal se slyšet Hermann.

Automobilka se podle něj rychle učí, co může s takovouto technologií udělat. „Je tu spousta různých kombinací, spousta jízdních režimů. A jak si s nimi tým začne hrát, uvědomí si 'aha, můžeme udělat tohle, můžeme udělat tamto',“ dodává s tím, že pohonné ústrojí, jako je ve zmíněném AMG GT 63 S E Performance, má ještě spoustu potenciálu.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám