Hlavní obsah
Peugeot 208 Foto: Peugeot

Nový Peugeot 208: Jiný a přitom stejný

Zatímco některé automobilky se snaží odlišit čistě elektrické modely co nejvýrazněji, Peugeot na to půjde opačnou filozofií. Nový elektrický model bude skoro stejný, jako ten se spalovacím motorem.

Peugeot 208 Foto: Peugeot
Nový Peugeot 208: Jiný a přitom stejný

Mezi vizuální odlišnosti bude patřit zaslepená maska kvůli lepší aerodynamice a data o nabití akumulátorů a dojezdu v infotainmentu. To je všechno. Šéfdesignér Peugeotu Gilles Vidal o voze říká, že nejde o samostatnou jednotku, která to bude křičet do světa, ale prostě a pouze jen o jednu z variant modelu 208. Je to zcela odlišný přístup, než mají třeba značky Volkswagen, BMW, Mercedes a další, které vytvořily samostatnou elektrickou divizi s vlastními modely.

Volkswagen I.D.

Foto: Volkswagen

A proč se nad tím tak pozastavujeme? Především proto, že auto vlastně nebude jen tak lehce upravené. Pod kapotou totiž najdeme úplnou novinku. Bude zde globální platforma e-CMP, která se od té klasické CMP liší v tom, že je jen pro elektrický provoz. Takže změněno je vlastně všechno od zavěšení přes pružení a samozřejmě i pohon.

Zajímavé je také to, že zatímco jinde se snaží vytvořit u elektrických verzí alespoň nějaký hluk, aby byla auta slyšet, značka Peugeot si uvědomuje, že nejvýraznějším zvuk elektromobilu je odvalování pneumatik. A naopak se jej prý snaží v novém voze eliminovat.

Peugeot hodlá do sedmi let mít díky základu e-CMP všechny řady s čistě elektrickým pohonem.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků