Článek
”V důsledku celoevropských emisních standardů, zvýšeného zdanění CO2 a vysokých nákladů na vývoj RS s nějakou formou elektrifikace pro relativně nízký objem vozidel neplánujeme pro Focus další RS verzi,” sdělil Ford v prohlášení.
Nejvýkonnější verzí Focusu tedy zůstane varianta ST s 2,3litrovým čtyřválcem o výkonu 280 koňských sil. Přitom od začátku se o ST mluvilo jako o jakémsi předkrmu před RS.
Varianta RS se u focusu tradičně uváděla ke konci životního cyklu výchozího hatchbacku. V současné generaci se prodává teprve od roku 2018, takže na RS ještě byl čas.
Mercedes-AMG představuje A 45 a CLA 45, mají nejvýkonnější čtyřválce na trhu
Nový Focus RS by se musel vyrovnat s několika trendy, které ve vývoji stojí peníze. Konkurence mezi hatchbacky vytvořila novou kategorii super ostrých vozů s pohonem všech kol a výkony klidně přes 400 koní. Stačí se podívat na Mercedes-AMG A45 S nebo chystaný Volkswagen Golf R.
Právě vysokým výkonům, zmíněné elektrifikaci kvůli emisnímu zatížení nebo implementaci pohonu všech kol by pravděpodobně musel Focus RS podstoupit, aby obstál v konkurenčním prostředí, které ještě solí předpisy Evropské unie.