Hlavní obsah
Co vede řidiče k nákupu nového auta? Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Nové auto podle průzkumu vybíráme dva měsíce

Typickému zájemci o nové auto v Evropě je třiapadesát let a nový vůz si kupuje proto, že ten dosavadní už je starý a má hodně najeto. A přestože internet je dominantním zdrojem informací, důležitost showroomů je stále vysoká.

Co vede řidiče k nákupu nového auta? Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Nové auto podle průzkumu vybíráme dva měsíce

Nedávná statistika, jak probíhá nákup nového vozu, dostala „kolegyni” ze Španělska, od automobilky Seat. Ovšem, její zaměření je přeci jen trochu jiné. Říká například, že typickým evropským zákazníkem je třiapadesátiletý zájemce o vůz kategorie SUV, ale zejména, co lidi vede k nákupu nového auta.

Nejčastěji je to prostě fakt, že dosavadní auto je už staré a má najeto hodně kilometrů - takže obnova vozového parku, řekněme. S tímto důvodem podle Seatu přichází do showroomů pětapadesát procent lidí.

Moderní technologie (na snímku aplikace Waze, zrcadlená přes systém Android Auto) nejsou až tak častým důvodem k nákupu nového auta.

Foto: Seat 2x

Další významnou pohnutkou je touha mít bezpečnější, prostornější, úspornější a modernější vůz - takto smýšlí 20 % lidí. Jen 15 % zákazníků kupuje nové auto kvůli změně rodinné situace - svatbě, rozvodu či narození dítěte.

Striktně omezený rozpočet má necelá pětina lidí

Pětačtyřicet procent lidí se rozhoduje na základě toho, jaký druh karoserie a rozměry vozu chtějí. Jen necelá čtvrtina zákazníků začíná úvahu druhem pohonu, 17 % lidí je striktně omezeno rozpočtem a 14 % chce specifickou značku. Zajímavou informací je, že pětapadesát procent lidí z této poslední skupiny během rozhodovacího procesu své preference změní.

Onen proces trvá obvykle osm a půl týdne a pro devět z deseti kupujících je důležitý názor jejich nejbližších. V průměru lidé žádají o radu osm přátel či členů rodiny. 56 % lidí také využívá internetových konfigurátorů.

To ale nevytlačuje důležitost showroomů. Téměř stejný podíl (55 %) zákazníků ocení u dealera zdvořilost, výhodnou cenu či individuální možnosti financování spíš než fyzickou blízkost prodejny svému bydlišti.

Pokud člověk kupuje nové auto prvně, hledá více názorů a zkoumá více možností. (Ilustrační foto)

Foto: Seat

Pokud si ale někdo automobil kupuje poprvé, tohle tak úplně neplatí. Tito zákazníci hledají radu 15 blízkých a před koupí navštíví až 10 dealerství různých značek, čtyřikrát více než ti, kteří si už někdy nové auto kupovali.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků