Článek
Podle informací se KBA zaměřila na software, který dokáže vyhodnotit pohyby volantu. Pokud se totiž volant hýbe, je auto pravděpodobně v pohybu a nejde tedy o test spotřeby. Pokud je motor zatěžován v testovém cyklu na stolici, jeho volant se nehýbe a měl by se tak u Porsche dostat do testovacího režimu s nižšími emisemi.
Porsche však samozřejmě všechno popírá, a to i prostřednictvím otevřeného dopisu do médií. Jak se vše vyvine, zatím nevíme. KBA čeká na oficiální vyjádření německého ministra dopravy a samo nevydává žádná prohlášení.
Porsche patří do koncernu Volkswagen, který byl usvědčen z podvádění při emisních testech u svých dieselových modelů. Tato kauza je známá jako Dieselgate. Volkswagen musel zaplatit miliardy dolarů na pokutách i za zpětný odkup vozidel v USA a samozřejmě i za opravy již provozovaných aut.
V současné chvíli je Volkswagen kritizován za to, že neuvolnil svou vnitřní zprávu o výsledcích šetření Dieselgate. Prý ze strachu z právních důsledků v USA. Zástupce skupiny akcionářů Volkswagenu Gerd Kuhlmeyer však tuto zprávu viděl a prý byl totálně „šokován a vzalo mu to slova“. Takže možná, že i ve zprávě se něco o Porsche píše.