Hlavní obsah
Pontiac Aztek na fotografii z roku 2001 Foto: Profimedia.cz

Nejošklivější auto na světě dostalo virtuální terénní úpravu

Je možné, aby Pontiac Aztek vypadal dobře? Řada lidí se pokouší ho proměnit, ale málokomu se to skutečně podaří. Tyto ilustrace ale uspokojivě řeší jeden z největších problémů Azteku.

Pontiac Aztek na fotografii z roku 2001 Foto: Profimedia.cz
Nejošklivější auto na světě dostalo virtuální terénní úpravu

Když se někoho zeptáte na to, jaké je nejošklivější auto světa, velmi pravděpodobně ho napadne Fiat Multipla anebo Pontiac Aztek. Ten však v dílnách Abimelec Design dostal virtuální terénní úpravu a najednou vypadá vážně k světu.

Autor totiž vyřešil největší problém Azteku, a to mrňavá kola v porovnání s masivní karoserií. V téhle ilustraci sedí vůz o něco výš, než je tomu u skutečného auta, a vidíme ohromná kola s terénními pneumatikami.

Ve stejném duchu se nese i zbytek úprav - vidíme rámy vpředu i vzadu, jakousi ochranu podvozku pod nárazníky, masivní dolní ramena přední nápravy a snad dokonce i tuhou zadní nápravu.

Všimněte si ale i změny pod kapotou - masivního turbodmychadla a upraveného sání motoru. Sice tu chybí mezichladič stlačeného vzduchu, bez nějž se turbomotory dělaly snad naposledy před pětadvaceti lety, ale idea je jasná - dostat ze sériového 3,4l šestiválce podstatně více výkonu než 188 koní, které měl původně.

Skutečný Aztek byl k mání jako předokolka i s pohonem všech kol, se kterým měl nezávislé zavěšení zadních kol. Jeho čtyřkolka se jmenovala Versatrak a na zadní nápravě byla jakási náhražka samosvorného diferenciálu, takže Azteku měla stačit trakce na jediném zadním kole, aby se dokázal pohnout dopředu.

I proto virtuální úprava není zcela beze smyslu; Aztek nebyl auto jen na cesty mezi domovem, školkou a parkovištěm nákupního centra. Vynikal variabilitou - loketní opěrku mezi předními sedačkami tvořil chladicí box, který šlo z auta odnést.

Místo zadních sedaček bylo možné namontovat držák na jízdní kolo a zavazadelník mohl být vybaven jakousi paletou na kolečkách, kterou šlo nejen vysunout na dolní výklopnou část zadního čela, ale i z auta zcela vyndat. A také se vyráběla nafukovací matrace, která do auta přesně pasovala, a stan k připevnění na záď vozu.

Anketa
Líbí se vám upravený Aztek?
Ano, moc
24.1 %
Docela ujde
19 %
Nic moc, sériový je hezčí
3.4 %
Nic moc, ale všechno lepší než ten původní
6.8 %
Ani sériový, ani tenhle se mi nelíbí
46.7 %
Celkem hlasovalo 622 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků