Hlavní obsah
Mercedes-AMG CLS53 (2018) Foto: Mercedes-AMG 2x

Nejen bublavé osmiválce. Za dva roky bude každý model AMG bzučet elektřinou

Sportovní auta se značkou AMG projdou elektrifikací. Všechna a bez výjimky. Už za dva roky každé z nich ponese motor, který bude nějakým způsobem spolupracovat s elektromotorem.

Mercedes-AMG CLS53 (2018) Foto: Mercedes-AMG 2x
Nejen bublavé osmiválce. Za dva roky bude každý model AMG bzučet elektřinou

Vozy značky Mercedes-AMG nikdo nebere za vzor ekologie. Jsou to ty nejvýkonnější verze řad klasických mercedesů a jako takové si vrásky s emisemi zas tak moc nedělaly. Je však pravda, že celá značka se rozhodla rozloučit s dvanáctiválcem a nahradí je přeplňované osmiválce.

Nová informace ale poukazuje na další postup k emisním hranicím daným Evropskou unií. Všechny vozy s motory upravenými od AMG tak budou elektrifikovány. Pravděpodobně půjde o různé druhy hybridních systémů od těch nejmenších pro malé modely až po superhybridy, které využijí techniku z monopostů F1 pro budoucí supersport.

Mercedes-AMG Project ONE

Foto: Mercedes-AMG

První vlaštovky jsou už samozřejmě známé již dnes. Například nejnovější model GLS dostal čtyřlitrový osmiválec twin-turbo AMG, který pracuje s 48voltovým elektrickým rozvodem.

Od roku 2021 tak můžeme zapomenout na čistě spalovací motory. Ovšem elektromotory pomohou dosáhnout zase nových hranic. Elektromotory totiž dokážou nabídnout extrémní točivý moment v otáčkách, kde se turbodmychadla zatím jen nadechují.

Tobias Moers z AMG například připomněl, že GT Concept z roku 2017, který se dočká výroby, by měl disponovat souhrnným výkonem 800 koní. A to by mohlo zákazníky, kteří nevěří elektrice, přece jen upokojit.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků