Hlavní obsah
Mercedes a dvanáct válců... Možná definitivní konec spojenectví Foto: Mercedes-Benz 2x

Dvanáctiválce v Mercedesu pomalu končí. Poslední lze pořídit ve speciální edici

Mercedes-AMG S65 Final Edition, to je poslední speciální edice s dvanáctiválcem nejvyšší luxusní řady stuttgartské automobilky. Dvanáctiválce prostě odjíždějí pryč a my jen napjatě čekáme, jestli alespoň někde zůstanou.

Mercedes a dvanáct válců... Možná definitivní konec spojenectví Foto: Mercedes-Benz 2x
Dvanáctiválce v Mercedesu pomalu končí. Poslední lze pořídit ve speciální edici

Emise je hlavní důvod odříznutí dvanáctiválců z výrobního programu. Vyvíjet nové, které by byly ekonomičtější, je nesmysl, protože tak velké prodeje nevykazují, aby se jejich vývoj zaplatil.

Proto Mercedes po třídách G a SL končí s dvanáctiválci i v řadě S u verze sedan. Zůstává ale stále u verze kupé, kabriolet a u vrcholné verze limuzíny Maybach. Ovšem ani to jisté není. Už na podzim řekl šéf Mercedes-AMG Tobias Moers, že dvanáctiválce jsou minulostí a budoucnost patří osmiválcovým přeplňovaným agregátům.

Ještě verze Maybach bude dvanáctiválec mít. Ale kdo ví, jak dlouho?

Foto: Mercedes-Benz

Ovšem nemůžeme se divit, že agregát půjde z trhu. Přece jen je jeho konstrukční historie už příliš dlouhá. Na trh přišel v roce 2012 pod označením M279, ale bylo to jen generační upgrade staršího motoru M275, jehož historii můžeme vystopovat až do roku 2000.

Možná neuplyne tak moc času a ke dvanáctiválcům se budeme muset uchýlit tak maximálně ke značkám Bentley, Rolls-Royce nebo Lamborghini. Sice tu ještě máme některé další automobilky, jako je například BMW, které dvanáctiválce nabízejí, ale i ty možná přejdou na nové menší agregáty s přeplňováním.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků