Hlavní obsah

Mercedes představil nové "esko", dovede předvídat nerovnosti silnice

Novinky, maž

Nová třída S od Mercedesu je bezpochyby nejdůležitějším autem nejenom německého výrobce. Je to totiž model, který v kategorii luxusních sedanů stanoví měřítka pro příštích několik let. Nové "esko" přináší několik unikátních technologií, které se později objeví i v levnějších modelech.

BEZ KOMENTÁŘE: Mercedes-Benz S (2013)Video: Mercedes-Benz

 
Článek

Nová třída S s interním kódem W222 je dlouhá 5116 mm, 1899 mm široká a 1483 mm vysoká. V porovnání s předchůdcem je o 20 mm delší, zároveň je nižší, ale širší. Rozvor náprav činí špičkových 3035 mm, takže na zadních místech bude pro nohy vpravdě královský prostor. V nabídce bude i verze s prodlouženým rozvorem, ta bude dlouhá 5246 mm s rozvorem 3165 mm.

Poslední generace „eska“ působila příliš usedle a z hlediska designu moc nezaujala. Také nový model není tak emotivní jako třeba Maserati Quattroporte, pokrok v tomto ohledu je ale znát: auto jako celek působí velmi důstojně. Přední maska je výraznější, hezky vypadají i zadní světla kompletně zapuštěná do karoserie. Mimochodem, Mercedes uvádí, že osvětlení silnice, vozidla, interiéru a zavazadlového prostoru zajišťuje téměř 500 diod LED.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S (2013)

V nabídce je prozatím čtveřice motorů (podrobněji viz tabulka), všechny agregáty splňují již dnes limity emisní normy Euro 6.

Technickou zajímavostí je rozpoznávání nerovnosti vozovky. Nová třída S to umí jako první automobil na světě. Jaký je princip? Systém nazvaný Road Surface Scan prostřednictvím stereokamery hledá nerovnosti v těsné blízkosti před autem a hned na ně reaguje přizpůsobením podvozku. Tato vymoženost se za příplatek dodává výhradně pro osmiválcové modely.

Ani majitelé základních motorizací nebudou trpět malým komfortem – „esko“ je standardně vybaveno adaptivním systémem tlumení ADS Plus a novým vzduchovým odpružením všech kol Airmatic.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S (2013)

ModelS 400 HYBRIDS 500S 350 BlueTECS 300 BlueTEC HYBRID
Počet/uspořádání válců6/V8/V6/V4/I
Zdvihový objem (cm3)3498466329872143
Nejvyšší výkon (kW/k při 1/min)225/306 při 6500335/455 při 5250190/258 při 3600150/204 při 4200
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW)20--20
Nejvyšší točivý moment (Nm při 1/min)370 při 3500-5250700 při 1800-3500620 při 1600-2400500 při 1600-1800
Nejvyšší točivý moment elektromotoru (Nm)250--250
Kombinovaná spotřeba  (l/100 km), palivo6,3 Natural 958,6 Natural 955,5 Nafta4,4 Nafta
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,84,86,87,6
Nejvyšší rychlost (km/h)250250250240

Novinkou je kromě jiného masáž zad na principu horkých kamenů. Sedadla mají v opěradle 14 samostatně ovládaných vzduchových vaků s integrovanou funkcí vyhřívání.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S (2013)

Brzdový asistent BAS PLUS s asistentem pro křižovatky dokáže díky stereokameře rozpoznat při značení s přerušovanou čárou obsazený vedlejší jízdní pruh, zejména protijedoucími vozidly, a jednostranným brzděním zmírnit riziko nezamýšleného opuštění jízdního pruhu.

Nový je i systém nočního vidění, nově s infračervenou kamerou. Adaptivní asistent dálkových světlometů Plus umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světlomety bez oslňování ostatních řidičů díky odcloňování jiných vozidel z kuželu dálkových světel.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S (2013)

Známé jsou už i české ceny, které jsou proti odcházející generaci nepatrně vyšší. Začínají na částce 2 093 300 korun za verzi 350 CDI, vrcholný benzínový model S500 přijde na 2,7 miliónu korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám