Hlavní obsah

Mercedes obnovil značku Maybach, ukázal nejluxusnější třídu S

Novinky, maž

Mecedes vzkřísil luxusní značku Maybach a na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles ukázal nejluxusněji pojatou třídu S. Na rozdíl od minulosti tak značka už svým názvem jasně deklaruje původ v upravených verzích od Mercedesu.

BEZ KOMENTÁŘE: Mercedes-Maybach třídy SVideo: Mercedes-Maybach

 
Článek

Nejenom názvem samotného modelu ale i názvem automobilky (Mercedes-Maybach) je zřejmé, že znovu vzkříšená luxusní značka bude nabízet výhradně upravené modely od Mercedesu. Nový maybach pochopitelně vychází z aktuální třídy S s prodlouženým rozvorem. Proti němu ale popisovaný model ještě narostl - je delší o 207 mm, přičemž 200 mm připadá na rozvor náprav.

Na první pohled nový maybach od prodlouženého mercedesu nepoznáte, pokud však obě auta budou stát vedle sebe, uvidíte dvaceticentimetrový rozdíl. Maybach má kromě jiných log a specifických kol také jinak lakované B sloupky.

Foto: Mercedes-Maybach

Mercedes-Maybach třídy S (2014)

Rozvor náprav tak má hodnotu 3365 mm, celková délka vozidla činí 5453 mm. Vzadu na dvou samostatných, individuálně polohovatelných a masážních křeslech (výraz „sedačka” při pohledu na fotografie nepřipadá odpovídající) tak bude ještě více místa než dosud. Mercedes-Maybach se chlubí, že jeho nový model je prý nejtišším motorovým vozidlem na světě.

Foto: Mercedes-Maybach

Mercedes-Maybach třídy S (2014)

V8 nebo V12

V nabídce jsou dva motory: buď 4,2litrový přeplňovaný osmiválec nebo dvanáctiválec. Překvapivé je, že obě verze mají shodný čas zrychlení na stokilometrovou rychlost (rovných 5 sekund), stejná je i nejvyšší rychlost, omezená při tradičních 250 km/h. Osmiválec nabízí největší výkon 335 kW (455 k) a 700 Nm, V12 nabízí 390 kW (530 k) a 830 Nm točivého momentu.

Osmiválec v kombinovaném režimu spotřebuje dle údajů výrobce 8,9 l, dvanáctiválec je mírně žíznivější - 11,7 l. Všem je jasné, že jde o teoretická, pro praxi vzhledem k aktuálnímu měřícímu cyklu nejspíš podhodnocená čísla.

Zajímavé je, že slabší z motorů má devítistupňovou převodovku, V12 spolupracuje s přepracovanou, nicméně starší sedmistupňovou automatickou skříní. Výkon se přenáší na kola zadní nápravy, nebude ale chybět ani provedení 4Matic s pohonem všech čtyř kol.

Cena jednoho z nejluxusnějších aut světa zatím nebyla oznámena.

Foto: Mercedes-Maybach

Mercedes-Maybach třídy S (2014)

Foto: Mercedes-Maybach

Mercedes-Maybach třídy S (2014)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám