Hlavní obsah
Mercedes-Maybach Guard Foto: Mercedes-Benz

Mercedes, který jen tak něco nerozstřílí

Mercedes představil novou řadu S600 Guard, což je pancéřovaný vůz, který dokáže odolat i odstřelovačské pušce. Patrně jde o nejbezpečnější vůz podobného typu na trhu.

Mercedes-Maybach Guard Foto: Mercedes-Benz
Mercedes, který jen tak něco nerozstřílí

Nový Mercedes-Maybach S600 Guard splňuje balistické testy VPAM VR10, což je odolnost proti střelám ráže 7,62 x 54 R. Podle Wikipedie jde o patrně o nejdéle sloužící vojenský náboj na světě. Jeho balistický výkon jej ale stále řadí do popředí ve své rážové třídě. Rusové například pro tento náboj komorovali svou samonabíjecí odstřelovačskou pušku SVD Dragunov.

Takže klobouk dolů. Podívali jsme se i do nabídek dalších značek. Nedávno jsme například psali o pancéřovaném Audi. To zvládá VR7 [celá zpráva]. Range Rover SVO Sentinel pak VR8 [celá zpráva].

Obě auta pak VR10 nabízejí, ale jen v dílčích místech. U soukromých firem, které se zabývají dodatečným pancéřováním automobilů, je balistická garance VR10 jen u těch nejlepších verzí, které ovšem vypadají už pomalu jako tanky.

Mercedes-Maybach Guard

Foto: Mercedes-Benz

Už z výroby

Základem tak dobré ochrany nového pancéřovaného vozu je vkládání balistických ochran do karoserie už během výroby. Takže v dutinách základního svařence se tak už objevují vysokopevnostní materiály z ocele, aramidu nebo z žáruvzdorných látek. Auto je tak odolné ze všech stran a nespoléhá se jen na zesílená okna, dveře a podlahu.

Mercedes-Maybach Guard

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Maybach Guard

Foto: Mercedes-Benz

Důkazem je i splnění norem pro odolnost proti výbušninám ERV 2010, která zaručuje i přežití posádky, když nálož vybouchne vedle a nikoli jen před vozem. Samozřejmě, že pokud někdo hodí pod auto granát, je pod celým podvozkem velký plát panceřování.

Co všechno auto zvládne, samozřejmě nevíme. To je zahaleno tajemstvím, aby se nemohli případní střelci připravit. Každopádně jde o auto na bázi dlouhého sedanu s názvem Maybach. Délka karoserie je 5453 mm a pod přední kapotou pracuje vidlicový dvanáctiválec biturbo s výkonem 390 kW. Točivý moment 830 Nm znamená, že auto bude mít dost sil i s extrémně těžkou obrněnou karoserií.

Cenu vozu Mercedes neodhalil.

Mercedes-Maybach Guard

Foto: Mercedes-Benz

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků