Článek
Ty největší změny na omlazeném CLS jsou tři: nová technologie svícení Multibeam LED, devítistupňové automatické převodovky a plnění emisní normy Euro 6 u všech nabízených motorů.
Nejprve ale k těm kosmetickým změnám: design obou karosářských verzí je prakticky stejný jako u minulé generace. Pokud jste fanoušci CL, všimnete si, že přední nárazník má výraznější vstupy pro vzduch. Zmizela i diodová světla pro denní svícení, nyní integrovaná do hlavního světlometu.
Uvnitř je pak nový volant a osmipalcový (20,3 cm) displej multimediálního systému, oboje převzaté ze současné třídy C.
Velice zajímavá je nová technologie předních světel nazvaná Multibeam LED. Ta je tvořena čtyřmi moduly, přičemž každý má celkem 24 diod. Každý z nich dovede svou svítivost upravit ve 255 krocích. Díky využití údajů z přední kamery se tak světla přenastavují dle potřeby až 100x za sekundu (!).
Nová převodovka má 9 stupňů
Kvalita osvětlení je údajně lepší než u laserových světlometů od Audi a BMW, svítivost může být u technologie Mercedesu, která se v CLS objevuje coby v prvním autě s třícípou hvězdou, až 485 metrů. Nepůjde o standardní výbavu základních modelů, i tak jde ale o zajímavou technologii, která se postupně dostane do většiny modelů této automobilky.
Nová je i devítistupňová automatická převodovka, která nahrazuje původní sedmistupňový automat. Všechny nabízené motory nově plní emisní normu Euro 6. Původní verzi 350 CGI nahrazuje třílitrový V6 s dvojitým přeplňováním a výkonem 333 koní. Verze CLS 220 BlueTEC dostala nový 2,1litrový dieselový čtyřválec o výkonu 170 k a 400 Nm. Ten samý motor se nabízí i ve verzi 204 k a 500 Nm.
Jan Kuhn, tiskový mluvčí českého zastoupení, pro Novinky.cz uvedl, že první omlazené kusy CLS se k zákazníkům dostanou koncem září, ceník bude poprvé zveřejněn 30. června, kdy bude možné začít tento model objednávat.