Hlavní obsah

Mercedes-Benz ukázal nové vito, nabízí se ve třech různých délkách

Novinky, maž

Třetí generace vita nabízí kromě tří délek také unikátní výběr poháněné nápravy. Na výběr jsou totiž všechny tři možnosti: pohon předních nebo zadních kol, případně verze 4x4.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vito (2014)

Článek

Nové vito se nabízí ve třech různých délkách. V porovnání s předchůdcem je tento model, ze kterého vychází již dříve představená třída V, vždy o 140 mm delší. Vito má blíže k užitkovým automobilům, rozdíly proti třídě V ale nejsou velké - tedy pokud vám nevadí nelakované nárazníky nebo méně luxusní interiér. Odlišná patrně bude i nabídka komfortní výbavy, osm airbagů ale dostanete i k tomuto modelu.

Zpátky k novému vitu: vybírat lze ze tří délek - 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm. Výška je u všech modelů maximálně 1910 mm, což znamená, že není problém zajet do podzemních garáží či automatických myček (limit dva metry). V nabídce je čistě dodávková verze bez zadních sedadel a prosklení druhé řady oken, tak verze pro převoz cestujících.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vito (2014)

Je libo předokolku, zadokolku nebo čtyřkolku?

Užitečná hmotnost se liší podle pohonu a celkové hmotnosti. Nejlepší je v této disciplíně verze s pohonem zadních kol a celkovou hmotností 3,2 t. Ta totiž umožňuje odvézt až 1369 kg nákladu.

Unikátní v daném segmentu je možnost vybrat si z předního nebo zadního pohonu, případně verzi 4x4. Zadní pohon je vhodnější pro jízdy s vysokým zatížením a taháním těžších přívěsů, přední pohon je lehčí (a nejspíš bude i levnější), nabízí lepší trakci u málo zatíženého vozidla. Na výběr je i verze s oběma poháněnými nápravami, která se uplatní v lehčím terénu a zajistí nejlepší trakci na nezpevněném či méně adhezním povrchu.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy V (2014)

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vito (2014)

Pět naftových motorizací, základem přeplňovaná šestnáctistovka

Vybírat lze ze šestistupňové manuální převodovky, pro některé varianty je možné zvolit i sedmistupňový automat. Nabídka výhradně naftových motorizací zahrnuje de facto dva čtyřválce, ovšem výkonových variant je o dost více. Základem je pouhá šestnáctistovka původem od Renaultu, která se nabízí ve verzích 65 kW (88 k) a 84 kW (114 k).

Druhou možností je verze se čtyřválcem se zdvihovým objemem 2,15 litru, uloženým vpředu podélně. Tento model je k dispozici ve třech výkonových stupních: 100 kW (136 k), 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k).

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vito (2014)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám