Článek
Nový sportovně-užitkový mercedes využívá stejnou techniku se standardně poháněnou přední nápravou jako nová třída A, B a sedan CLA. Ostatně, samotným názvem – GLA – na tuto skutečnost automobilka odkazuje. V hierarchii společnosti půjde s rozměry 4417 x 1804 mm x 1494 mm o nejmenší stuttgartské SUV.
Zavazadlový prostor nabídne 481 litrů, u vyšších stupňů výbav řídí otevírání a zavírání elektronika. Zajímavostí je výška necelý metr a půl, přičemž v daném segmentu je obvyklá hodnota 1,6 metru a více. GLA tak bude mezi svými konkurenty nejnižší. I to jistě zapříčinilo špičkový koeficient odporu vzduchu, v případě GLA se bavíme o hodnotě cx = 0,29.
Čtyři motory, všechny čtyřválcové
Vybírat bude možné ze čtyř pohonných jednotek, přičemž všechny spoléhají na čtyři válce a přeplňování pomocí turbodmychadla. Dva motory jsou benzínové – šestnáctistovka (156 k a 250 Nm) a dvoulitr (211 koní a 350 Nm).
Turbodiesely zastupuje jediný motor se zdvihovým objemem 2143 ccm, naladěný ve slabší verzi na 136 koní a rovných 300 Nm. Silnější motorizace pak nabídne 170 k a točivý moment 350 Nm.
Řazení rychlostí má na starost buď šestistupňová přímo řazená převodovka, nebo automat se sedmi rychlostními stupni. GLA má standardně poháněná přední kola, dokoupit lze pro všechny verze, kromě základního benzínového motoru, pohon všech čtyř kol s obchodním označením 4Matic.
Světovou premiéru nové GLA „prožije“ na zářijovém frankfurtském autosalonu, objednávat ho lze od konce listopadu a první zákazníci se předání auta dočkají na začátku roku 2014. Ceny zatím výrobce nezveřejnil.