Článek
Vzhled vozu skutečně více připomíná monoposty Formule 1, nebo extra sportovní model SLR. Ovšem změny na vzhledu asi nejsou to hlavní, co bychom chtěli popisovat. Vůz totiž prošel kompletní modernizací, která přispěla snad ke každé vlastnosti vozu.
Zvenčí aerodynamika, uvnitř komfort
Je třeba upozornit, že změny na karoserii přispěly k lepší aerodynamice a také k chlazení motoru. Takže nejde jen o optické vylepšení, jako jsou zadní lampy ve stylu AMG.
:. Nový interiér Mercedes-Benzu SLK.
Při pohledu do interiéru na chvíli zaváháme. Jsme skutečně v SLK? Ale ano, vůz dostal novou přístrojovou desku, jenž je ergonomičtější a také nový volant s multifunkčními ovladači.
Nové řízení
Vůz dostal nové „přímé“ řízení. Nejedná se o starý systém sloupku spojeného napřímo s hřebenem, ale o upravený systém, který nabízí lepší odezvu od kol a přitom je přesnější a má o 25 % zmenšené otáčky volantu mezi rejdy kol. Posilovač řízení má proměnlivý účinek, který více tuhne při vyšších rychlostech. Jeho účinek navíc se přizpůsobuje jízdě tak, aby se zlepšily i jízdní vlastnosti.
:. Facelift Mercedes-Benzu SLK
To hlavní - motory
Motory, které se nabízejí pro SLK budou mít vyšší výkony a nižší spotřebu. Tato slova dnes slýcháme velmi často, takže se podívejme, jak je na tom Mercedes SLK.
SLK 200 Kompressor zvedl svůj výkon o 15 kW na 135 kW a točivý moment se zvedl na 250 N.m. Snížení spotřeby se promítlo například do redukcí emisí o 27 g/km CO2 na výsledných 182 g/km.
Podívejme se na model SLK 280. Ten sice svůj výkon nezvýšil, ale jeho spotřeba se snížila o 0,4 l na 9,3 l na 100 km, což znamená snížení emisí o 11 na 220 g/km.
:. Největšího posílení se doškal model SLK 350.
O stupínek výš stojí verze 350, která už zaznamenala posílení a ne malé. Z 200 na 224 kW vyšplhal výkon, z 350 na 360 N.m pak točivý moment. Maximální otáčky motoru pak vzrostly z 6800 na 7200 ot./min.
Spotřeba se při použití inovované převodovky 7G-Tronic snížila o 1,1 l na 100 km.
Model SLK 55 AMG zůstal nezměněn.