Hlavní obsah

Mazda Taiki: aerodynamická rychlost

Stejně jako koncept Nagare i nový koncept Taiki naznačuje, že Mazda to se svým designem myslí vážně. V budoucnu se tak dočkáme opravdu zajímavých automobilů, jejichž vzhled bude více než odvážný. I když Taiki už je odvážné až moc na sériovou výrobu.

Mazda Taiki: aerodynamická rychlost

Tokijský autosalon znamená pro japonské výrobce tradičně finiš celé sezóny, tedy i její vrchol. K tomuto bodu směřuje veškeré úsilí, protože právě zde potřebují výrobci ohromit své zákazníky. Japonsko se totiž nespokojí jen s kvalitnějšími plasty a jinak mřížkovanou maskou chladiče, aby to zmlsané hi-tech zákazníky zaujalo.

Koncepty tak mají na autosalonu nezastupitelné místo, protože i v přetechnizované zemi dokáží nadchnout. Mazda Taiki to dokáže zcela určitě, protože design je opravdu netradiční.

A nejen on. V karoserii, která má přísně kapkovité aerodynamické tvary se totiž skrývá ještě jedna specialita. Je jí další generace Wankelova motoru s označením 16X. Ten se bude pravděpodobně v budoucnu objevovat stále víc, protože Mazda si od něj slibuje parádní výkony i při nízkých emisích. Pokud technici zvládnou agregát utěsnit, není proč jim nevěřit.

Taiki má tento wankel v přední části vozu a poháněná jsou kola zadní. Vůz má v sobě pouze dvě sedadla.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků