Hlavní obsah
Řadicí páka BMW M2 Competition (2018) Foto: BMW

Manuální převodovka nedává smysl, ale nevzdáme se jí, říká šéf BMW M

Podle Franka van Meela, šéfa divize BMW M, která stojí za ostrými modely jako M2, M3 či M4, zůstane manuální převodovka v nabídce, i když to pro spustu motoristů není racionální.

Řadicí páka BMW M2 Competition (2018) Foto: BMW
Manuální převodovka nedává smysl, ale nevzdáme se jí, říká šéf BMW M

Když v lednu letošního roku BMW oznámilo, že u řady svých aut učiní osmistupňový automat standardem a manuální převodovku přestane nabízet, fanoušci ostrých BMW znejistěli. Podle šéfa divize M však zánik manuálů u „jeho” aut nehrozí, dokud o ně bude u zákazníků zájem.

Manuální převodovky podle něj nedávají racionální smysl. Jejich řazení je pomalejší a vozy s nimi mají vyšší spotřebu paliva, než kdyby byly vybaveny automatickým řazením, ať už ve formě dvouspojkové převodovky či klasického automatu s hydrodynamickým měničem točivého momentu.

I přes jasné stanovisko o setrvání manuální převodovky v nabídce van Meel naznačil, že konec manuálů může přijít, a to s rozšířením autonomních vozidel. Ovšem, troufáme si odhadnout, že BMW M bude spolu s Porsche GT patřit k posledním, kteří zbaví své zákazníky možnosti auto sami řídit.

Anketa
Jakou převodovku byste zvolili do auta pro zábavu?
Automatickou
33.3 %
Manuální
66.7 %
Celkem hlasovalo 3 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků