Hlavní obsah

Malé mercedesy připojíte i do zásuvky. Dojezd na město stačí

Mercedesy třídy A, A sedan a B jsou na světě i v plug-in hybridních verzích, označených EQ Power. Na nabitý akumulátor mají ujet až 69 kilometrů a pod plným plynem, kdy zabere všech 218 koní, mají zrychlit na stovku od 6,6 sekundy. Dosud známé ceny jsou pod milionem korun.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz A 250e

Článek

Elektrické mercedesy pod písmeny EQ mají sourozence „na půl cesty” - plug-in-hybridní modely s nálepkou „EQ Power”. K třídě S nyní přibyly modely z druhého konce nabídky, třídy A a B. Jsou označeny 250e a na papíře nejsou jejich parametry vůbec špatné.

Plug-in hybridní ústrojí využívá benzínovou třináctistovku o 160 koních a 250 N.m, kterou jsme testovali už několikrát; v této výkonové verzi např. v Nissanu Qashqai a Renaultu Kadjar. K ní je připojen elektromotor o 102 koních a 300 N.m a osmistupňová dvouspojková převodovka.

Foto: Mercedes-Benz

Zásuvka pro nabíjení je na jedné straně zádi, hrdlo nádrže na benzín na druhé straně.

Celkový výkon systému je 218 koní a 450 N.m, což má v závislosti na variantě - motorizace 250e je k mání pro sedan i hatchback třídy A a mini-MPV třídy B - znamenat zrychlení na stovku od 6,6 do 6,8 sekund a maximálku od 235 do 240 km/h. Nejvyšší rychlost čistě na elektřinu je 140 km/h.

Zajímavostí je umístění koncovky výfuku - je uprostřed auta pod podlahou. Stěhovala se i palivová nádrž, a to do prostoru nápravy. Prostor pod zadními sedačkami je tedy uvolněn pro baterii a zmenšení zavazadelníku je podle tiskové zprávy minimální.

Foto: Novinky, Mercedes-Benz

Uložení komponent pod podlahou není zrovna obvyklé, všimněte si např. koncovky výfuku vprostřed auta.

Baterie má kapacitu 15,6 kWh, což má podle měřicího cyklu WLTP stačit k dojezdu 56 až 69 km, opět v závislosti na variantě. To znamená, že s dostatkem možností k nabíjení se po městě lze pohybovat zcela bez lokálních emisí. Dobíjení na 100 % má zabrat 1 h 45 min. za použití 7,4kW nabíječky se střídavým proudem, příp. 25 minut na 80 % při nabíjení stejnosměrným proudem.

Kombinovaná spotřeba benzínu 1,4 až 1,6 l / 100 km je samozřejmě z říše snů; realitu budeme znát, až se s novinkami projedeme. Díky emisím CO2 mezi 32 a 36 gramy na kilometr ale tyto vozy dosáhnou na českou „elektromobilní” registrační značku.

Foto: Mercedes-Benz

Pohonné ústrojí s označením 250e je k mání i ve třídě B - červený vůz vlevo.

Při jízdě je možné přepínat mezi různými režimy, a tak upřednostnit využívání elektřiny nebo udržovat baterii na určité úrovni nabití. V tom prvním režimu slouží pádla pod volantem k úpravě síly brzdné rekuperace v několika úrovních, z nichž je jedna automatická a rekuperuje podle toho, jestli zrovna jedete do kopce nebo se např. blíží křižovatka.

Na světě jsou už i ceny v eurech. Hatchback A 250e začíná na 36 944 eurech (cca 951 tisících korun), sedan A 250e stojí od 37 301 eur (cca 960 tisíc korun) a B 250e od 37 664 eur (cca 995 tisíc korun). Pro český trh se ale mohou ještě změnit.

Reklama

Výběr článků

Načítám