Hlavní obsah

Krásný, možná zbytečný: digitální přístrojový štít, který superb nedostal

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Podrobně jsme prozkoumali digitální přístrojový štít, který po Audi TT nabízí také Volkswagen Passat. Superb třetí generace se ho dočká patrně až při dílčím faceliftu. Otázka zní: má vysoký příplatek smysl proti tradičnímu řešení a co získáte navíc?

Digitální velkoplošný displej (VW Passat)Video: Novinky

 
Článek

V případě osmé generace passatu si můžete zvolit, zda rychloměr a otáčkoměr budou klasicky analogové, nebo zda budou tvořeny displejem za 12 tisíc korun (a „povinně” dokoupit si musíte i navigaci za 51 tisíc). Jde o TFT displej s úhlopříčkou 12,3 palce, tedy stejně jako v Audi TT i v druhé (zatím neprodávané) generaci Audi Q7.

Rozlišení je opravdu vysoké: 1440 × 540 pixelů. O vykreslování grafiky se stará tak výkonný čip, že by před pár lety ve vašem PC stačil na hraní náročných 3D her. Konkrétně jde o čtyřjádrový čip Nvidia Tegra 3 se 192 grafickými jádry a taktovací frekvencí přes 1 GHz.

Grafický výstup je tak nádherně plynulý, ručky rychloměru či otáčkoměru mají špičkovou odezvu, ne jako ve starších range roverech, kdy obě ručky při pohybu viditelně cukaly. To v passatu naprosto neplatí, jen se podívejte na obě naše videa.

BEZ KOMENTÁŘE: VW Passat BiTDI - zrychlení 0 - 215 km/hVideo: Novinky

Animace "autíčka" po zapnutí a následně po vypnutí motoru je krásná, tady budou techničtí hračičkové blahem bez sebe. Obrovskou výhodou je i možnost přepnout si oba "budíky" na pozadí, přičemž hlavní plochu pak zabere navigace. A pokud si přepnete zobrazování rychlosti i do prostředního displeje, uvidíte aktuální rychlost vozu hned třikrát - uprostřed (coby velké číslice), na pravém „budíku” a v malém textovém poli pod ním.

Škoda jen, že tak jako tak musíte sklopit oči, promítání před řidičem by bylo mnohem lepší. Jenže zatím se na předním skle promítá pouze rychlost vozidla (Audi, BMW a další).

Anketa

Která varianta se vám líbí více?
Klasické analogové provedení
55,1 %
Digitální přístrojový štít
44,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1212 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám