Hlavní obsah

Koenigsegg překonal vlastní rekord ve zrychlení a brzdění

Koenigsegg Regera v disciplíně 0-400-0 km/h překonal rekord starší Agery RS o téměř dvě sekundy. Řidič přitom nemusel ani jednou zařadit, a to díky unikátnímu způsobu přenosu síly motorů na kola.

Koenigsegg překonal vlastní rekord ve zrychlení a brzdění

Zanedlouho tomu budou dva roky, co Koenigsegg překonal rekord Bugatti Chiron ve zrychlení na 400 km/h a následném zastavení. Model Agera RS na to potřeboval nejprve 36,44 sekundy a o zhruba měsíc později zvládl stejnou disciplínu na jiném místě ještě o 3,15 s rychleji, tedy za 33,29 sekundy.

Dnes i tenhle rekord zmizel, a to opět dílem auta značky Koenigsegg. Na letišti ve švédské Rådě se v pondělí 23. září tovární testovací jezdec Sonny Persson posadil do hybridní regery a šlápl na plyn.

Výsledkem je čas 31,49 sekundy, o další téměř 2 s kratší. Zrychlování na 400 km/h zabralo 22,87 sekundy, brzdění trvalo 8,62 s a vítr přitom foukal boční, ale sotva měřitelný.

Koenigsegg Regera

Foto: Koenigsegg

U regery stojí za zmínku zejména její převodovka, která ohromnému zrychlení napomáhá. V pravém slova smyslu totiž ani převodovkou není, je spíš hydrodynamickým spojením s možností uzamčení, nikoliv nepodobně hydrodynamickým měničům točivého momentu v automatických převodovkách. Díky tomu při zrychlování neřadí jako běžná auta, a tak neztrácí čas.

Pohonné ústrojí má kromě pětilitrového přeplňovaného osmiválce a této „převodovky” ještě tři elektromotory a celkem dává 1500 koní a 2000 N.m kombinovaného výkonu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků