Článek
Mladoboleslavská Škoda už dlouhou řádku let nevkročila do ryze užitkového segmentu. S výjimkou zaplechovaných verzí Praktik to navíc pod koncernem Volkswagen ani na žádnou změnu nevypadá. V rámci německé automobilky si dodávky či pick-upy na starost bere divize Volkswagenu.
Záhadné prototypy dvojčete Transporteru se sice prohnaly českými silnicemi a internetem, stejně jako neuskutečněný projekt nového Roomsteru založeného na modelu Caddy, ovšem stále to vypadá, že si Škoda ponechá spíše portfolio striktně osobních aut.
A co takhle pick-up? Divoká představa, ovšem pokud už by v Mladé Boleslavi takový vůz navrhli, byl by to zřejmě takzvaný tunový pick-up, s názvem dnes populárního a rostoucího segmentu odkazujícím na maximální přípustné zatížení. Něco jako dvojče Volkswagenu Amarok. Ovšem maďarský grafik X-Tomi došel ve svých představách mnohem dále.
Navrhl totiž pick-up ze Škody Kodiaq. Tehdy by to bylo něco na způsob Cadillacu Escalade EXT - tedy SUV s korbou. Takový projekt však téměř jistě zůstane v počítači zmíněného grafika. Vždyť ani modulární platforma MQB na něco takového není připravena. Pro představu pak posloužila verze RS. Ta aktuálně tvoří vrchol nabídky s dvakrát přeplňovaným dvoulitrovým dieselem. Takovým, který právě před pár lety zmizel zpod kapoty Amaroku...