Hlavní obsah
Kia XCeed Foto: Kia 2x

Kia XCeed oficiálně představena, drží dvě prvenství

Chalupářská verze Kie Ceed sice nemá pohon všech kol, ale zvýšení podvozku bude řadě zákazníků stačit. Kufr je větší než u hatchbacku, pod volantem jsou digitální budíky a povedený design je bonusem.

Kia XCeed Foto: Kia 2x
Kia XCeed oficiálně představena, drží dvě prvenství

Poslední model rodiny Ceed, crossover s názvem XCeed, se na první fotce ukázal už zkraje června, ovšem až nyní má za sebou pořádnou premiéru. Automobilka ho nazvala „městským crossoverem” a v souladu s tím do něj nenabídne pohon všech kol.

Přesto to bude vhodnější náčiní pro cestu na chatu, ke které nevede zpevněná cesta - má totiž o 42 mm větší světlou výšku než běžný Ceed. Téměř stejně narostla výška auta - o 43 mm. Oproti standardnímu Ceedu je také XCeed o 85 mm delší a o 26 mm širší.

Všechny panely karoserie, až na přední dveře, jsou nové.

Foto: Kia

Čeho si ale na první pohled všimnete spíš, je design. Odlišné tu je kromě předních dveří úplně všechno, ale přesto vůz jednoznačně zařadíte do rodiny Ceedu. Zajímavostí je hodně skloněné zadní okno, díky kterému nevypadá XCeed z profilu nevyváženě.

To v kabině je změn mnohem méně. Odhlédneme-li od žlutých detailů a speciálního čalounění, palubní deska jako by z oka vypadla té v Ceedu a Proceedu. Pozorné oko si ale všimne trochu jinak uspořádaných tlačítek na středové konzoli.

Palubní deska je drobně upravena.

Foto: Kia

Za zmínku stojí také nový, plně digitální přístrojový štít - XCeed je prvním vozem značky Kia, který ho dostane. Tento příplatkový displej má úhlopříčku 12,3” a s rozlišením 1920x720 se dá očekávat velmi hladký obraz. Samozřejmě, co všechno bude moci zobrazit a jak moc bude konfigurovatelný, zjistíme, až se do XCeedu posadíme.

Přístrojový štít je poprvé u Kie kompletně digitální, pokud za něj připlatíte.

Foto: Kia

O kousek víc vzadu najdou zalíbení ti, kteří hledí hlavně na praktičnost. Kufr má 426 litrů, o 31 více než v Ceedu hatchback, a za příplatek je možné mít zadní opěradla sklápěcí na tři díly v poměru 40 : 20 : 40.

Stran techniky pod kapotou se toho moc nezměnilo. K mání budou motory z ostatních verzí, tedy benzíny o objemech 1,0, 1,4 a 1,6 litru a dieselová šestnáctistovka. Manuální šestikvalt je standardem a všechny motory kromě litrového tříválce lze kombinovat i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Z profilu nevypadá disproporčně.

Foto: Kia 5x

Kde XCeed doznal změn oproti hatchbacku, jsou tlumiče. Jednak jsou vpředu o 7 % a vzadu o 4 % měkčí, ale hlavně mají na přední nápravě nové hydraulické dorazy. Ty mají vylepšit komfort jízdy na opravdu hrubých nerovnostech.

Ceník zatím není na světě, ale víme, že se XCeed začne prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Bude ho vyrábět fabrika Kie ve slovenské Žilině, stejně jako ostatní tři verze Ceedu.

Anketa
Líbí se vám Kia XCeed?
Ano, a zvažuji koupi
66.7 %
Ano, ale nezvažuji koupi
33.3 %
Nic moc
0 %
Ne
0 %
Celkem hlasovalo 9 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků