Článek
Nový soul, hranatý automobil na pomezí hatchbacku a SUV, má exteriér inspirovaný konceptem Kia Track’ster z roku 2012, sériové provedení je ale vizuálně o dost umírněnější. [celá zpráva]
Nový soul má základní tvary stejné jako minulá generace z roku 2008, celkově ale působí moderněji. V Evropě se začne prodávat začátkem jara 2014.
Kia zatím bližší technické parametry neuvedla. Kompletní modelová nabídka, paleta zážehových a vznětových motorů, technické parametry, výbavy a ceny budou podle automobilky zveřejněny až v době uvedení na trh.
Picanto na LPG
Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem bude na stánku Kie rovněž k vidění nové Picanto LPGi. Tento model je - jak napovídá samotný název - poháněn benzínem nebo zkapalněným ropným plynem. Základem je tříválcový motor Kappa se zdvihovým objemem 1,0 litru, nejvyšším výkonem 49 kW (67 k) a maximálním točivým momentem 90 Nm.
Nová varianta má normovanou spotřebu 5,8 litru LPG na 100 km, u verze s automatickým systémem stop-start (ISG) jsou tyto hodnoty ještě o 0,2 l nižší. Nádrž na LPG má velikost 27 litrů a bez zajímavosti jistě není ani fakt, že Picanto LPGi se mezi prvními evropskými trhy začne prodávat v Česku. Importér očekává, že ze všech prodaných picant bude sedm procent na LPG.
Optima prošla optimalizací
Třetí sériovou novinkou je omlazená optima. Ta nabídne novou příď, která zejména tvarem světlometů a hranatými diodami v dolní části nárazníku koresponduje se současnými modely Kia. Korejci slibují vyšší možnosti bezpečnostní výbavy (konkrétní prvky ale zatím nebyly zveřejněny) a snížení hlučnosti od podvozku (údajně o 3,3 dB).
Kia slibuje také lepší materiály uvnitř automobilu. Optima také dostane nový systém odpojování alternátoru, který bude společně se systémem start/stop šetřit palivo. Informace o motorech zatím Kia neuvedla, patrně budou kopírovat současnou nabídku - tj. benzínový dvoulitr (121 kW) nebo naftový turbodiesel 1,7 CRDi (100 kW).