Článek
Karosářská verze fastback je v současné době až na vzácné výjimky pozapomenutá, přitom jde o velmi atraktivní verzi s prudkým zakončením zadní části a výklopnými pátými dveřmi včetně prosklení jako u liftbacku. Korejská Kia nyní ukázala koncept nazvaný Novo – název vychází z latinského slova „novatus“ (obnovený nebo osvěžený).
Koncept nalakovaný světle zelenou barvou byl navržen v designérském středisku Kie v korejském Namyangu. Studie vychází z upravené verze platformy modelu Cerato (Forte). Zaujme nízký přední převis a prudké zakončení od B sloupků (ale rozhodně ne tak prudké jako u amerických sportovních fastbacků z šedesátých let). Okna jsou bezrámová a umístěná vysoko, což společně s jejich velikostí zdůrazňuje sportovní proporce.

Kia Novo (koncept, 2015)

Kia Novo (koncept, 2015)
Kola mají dvacet palců, roztáčejí se ta přední
Maska chladiče je pro Kiu typická, její „tygří nos” mají i aktuální modely v sériovém provedení. Vzadu objevíte trojúhelníkové koncovky výfukové soustavy. Kola jsou obrovská, mají průměr dvacet palců.
Koncept, o jehož výrobě se v dohledné době neuvažuje, je funkční, pod kapotou je benzínová šestnáctistovka dopovaná turbodmychadlem o neuvedeném výkonu. Ten se přenáší na kola přední nápravy. Vzhledem k dynamickému a velmi povedenému designu je pohon předních kol a jedna-šestka v motorovém prostoru zklamáním, je ale nutné si uvědomit, že jde o pouhý koncept.

Kia Novo (koncept, 2015)

Kia Novo (koncept, 2015)