Hlavní obsah
BMW 530i MLE Foto: BMW

Jihoafrické BMW dají v Mnichově do pucu

Vůbec prvním výrobním závodem BMW mimo hranice Německa byla továrna Rosslyne v Jihoafrické republice v roce 1974. Jedno z aut, která se tehdy v továrně vyráběla, teď projde kompletní proměnou.

BMW 530i MLE Foto: BMW
Jihoafrické BMW dají v Mnichově do pucu

Tahle továrna dělala několik speciálních verzí pro tamní trh. Například 325iS / 325iS Evolution HP a 333i. Nebo také BMW 530 i MLE, tedy Motorsport Limited Edition. Těch bylo postaveno jen 110 kusů v roce 1976 a dalších 117 kusů typu 2 v roce 1977.

Tahle auta vycházela z 525i, ovšem s posíleným řadovým šestiválcem o objemu tři litry. Ten měl 197 koňských sil a 277 N.m. Společně s manuální pětistupňovou převodovkou Getrag s těsnými převody dokázal vůz zrychlit z klidu na stovku za 9,7 sekundy a maximálně uhánět rychlostí 208 km/h. Dnes směšné hodnoty, v tehdejší době však ne.

Tohle auto není v nejlepším stavu

Foto: BMW

Bude na něm spousta práce, ale v Mnichově ho prý dají dohromady

Foto: BMW

Auto bylo odlišitelné třeba jinými koly BBS Mahle, jiným spoilerem nebo také změnami v interiéru. Aby se ušetřila kila, přišlo auto třeba o klimatizaci a cestující museli větrat jen manuálně ovládanými okénky. Standardní přední sedadla pak byla nahrazena sportovními značky Scheel.

Místní divize BMW našla jeden takový vůz. Má nejlepší roky za sebou a je to spíš kus na šrotiště. Jenže místní nadšenci se domluvili s šéfem BMW Motorsport Jochenem Neerpaschem a BMW 530 MLE s výrobním číslem #100 vstane z mrtvých.

I když to vypadá, jako šrot, je tohle auto na startu nové éry

Foto: BMW

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků