Hlavní obsah

Jeep Patriot pro široké masy

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký výrobce terénních automobilů, známá značka Jeep, představil nové SUV, které by mělo oslovit mnoho lidí. Od těch, kteří neočekávají žádné extrémní terénní výkony až k těm, kteří si rádi zařádí mimo silnice a to i v prostředí náročném na off-roadové vlastnosti vozů.

Článek

Autosalon v New Yorku ukazuje, že jeho potenciál je velmi velký. Jako druhý největší autosalon v USA představuje mnoho novinek, mezi nimiž se neztratí ta od automobilky Jeep. Model Patriot s rozměry 4410 x 1756 x 1637 mm a rozvorem 2635 mm je velmi podobný cherokeemu. Přesto se nebojí, že by mu mohl konkurovat.

V jeho nabídce se totiž objevují takové prvky, na které Jeep Cherokee nemůže ani pomyslet. Kupříkladu to jsou tři verze pohonu kol. Jedna nabízí pouze pohon předních kol, ale tato verze se pravděpodobně bude prodávat pouze v Americe. Další dva typy disponují přenosem točivého momentu na všechna kola s označením Freedom Drive. Ten je nabízen ve dvou verzích - označení I zahrnuje permanentní pohon na všechna kola s možností zapnutí speciálních režimů snow a rain.

Freedom Drive II je už připraven na provoz v náročném terénu. Obsahuje totiž redukci, která by měla pomoci překonat i náročnější nástrahy. Tato verze je nabízena s novou generací variátorové převodovky CVT2L. Sám výrobce však doporučuje k Freedom Drive II dokoupit i tzv. terénní pack, který zahrnuje takové nezbytnosti, jako je kryt pod motorem a prahy či možnost zvyšování podvozku. Pak má Patriot o 25 mm větší světlou výšku (229 mm), nájezdové úhly 29/33° a úhel zlomu 23°. Brodit se lze až 480 mm hlubokou vodou. Standardní výbava této verze zahrnuje ABS, Hill Descent Control a třírežimové ESP.

O pohon se bude zpočátku starat motor o objemu 2,4 l (126 kW), který byl vyvíjen společně s Mitsubishi. Je standardně kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo na přání s variátorem CVT.

Evropa ale spíš čeká na agregát 2.0 CRD. Ten však nenabídne automatickou převodovku.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám