Hlavní obsah
Maskovaný prototyp Land Roveru Defender příští generace. Foto: Land Rover

Jednoduchost stranou. Nový defender dostane vzduchové odpružení a obrovská kola

Land Rover Defender byl ve své původní verzi dokonalou ukázkou robustnosti a jednoduchosti. A to i před třemi lety, kdy trh opustil. Nová generace je již za rohem a i přesto, že má mít vynikající terénní schopnosti, jen primitivní cestou na to už nepůjde.

Maskovaný prototyp Land Roveru Defender příští generace. Foto: Land Rover
Jednoduchost stranou. Nový defender dostane vzduchové odpružení a obrovská kola

Oficiální premiéra a s ní i potvrzené technické specifikace první moderní generace Land Roveru Defender jsou na programu v řádu týdnů. Ovšem první informace už po jízdách s předprodukčními prototypy prosakují.

Osud legendárních off-roadů je v dnešní době ožehavé téma. Splnit všechny předpisy a navíc fakt, že jsou drsné off-roady populární u lidí, kteří jsou za image ochotni zaplatit víc peněz než tací, kteří prostě potřebují schopný off-road, staví automobilky do nelehké pozice.

Testovací vozy jsou zkoušeny v nejvyšších teplotách a nadmořských výškách...

Foto: Land Rover

...ale také za polárním kruhem.

Foto: Land Rover

Podobné si zažil Mercedes, který pracovní verzi géčka prostě v nové generaci nenabízí. A i když má stále poctivou techniku a fantastický podvozek, se kterým přejedete snad všechno a v jakékoli rychlosti, uvnitř se bez přehánění cítíte jako v limuzíně třídy S.

Podobné radikální omlazení má čekat i defender. Na rozdíl od původní verze už zřejmě nebudete muset mít půlku těla ven z vozu, abyste se na místo řidiče vešli, a interiér nabídne podstatně rafinovanější provedení.

Co se techniky týče, defender pravděpodobně opustí rámovou konstrukci ve prospěch hliníkové karoserie. A to ve dvou délkách karoserie označených 90 a 130. Platforma bude příbuzná aktuálnímu Range Roveru, na výběr bude ze dvou druhů odpružení, vinutá pera poprvé v nabídce doplní i aktivní vzduchové měchy.

Volba vzduchového odpružení sice umožní větší variabilitu při jízdě na silnici i těžkým terénem, ale k expedici si nejspíš vyberete klasický podvozek, je na něj z principu větší spoleh. O lecčem svědčí také fakt, že defender půjde obout do poněkud módně velkých disků kol o průměru 22 palců. Standardem pak budou osmnáctky.

Maskovaný prototyp Land Roveru Defender příští generace

Foto: Land Rover

Defender tedy rozhodně nabídne mnohem více pohodlí, ovšem pro Brity se zdá být důležitá stále i pověstná robustnost a kvality mimo zpevněné komunikace. A to nejen příležitostné – defender by měl zvládnou nekonečně dlouhé hrubé zacházení.

Měl by být odolnější než posádka v něm. Snad lze tedy věřit 1,2 milionu kilometrů, které testovací jezdci najezdili napříč zeměkoulí. Jeden prototyp prý jezdil 24 hodin denně po dobu osmi týdnů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků