Hlavní obsah
Zelené peklo na japonský způsob Foto: Toyota (2x)

Japonská Nordschleife? Toyota ukazuje novou testovací trať

Okruh Nordschleife, tedy severní smyčka Nürburgringu, je extrémně náročná. Ne nadarmo se jí říká Zelené peklo. Podobně náročnou trať si teď postavila Toyota ve svém testovacím středisku.

Zelené peklo na japonský způsob Foto: Toyota (2x)
Japonská Nordschleife? Toyota ukazuje novou testovací trať

Každá automobilka testuje své vozy. Některá má vlastní polygony, jiná jezdí na polygony zapůjčené u konkurence a další testují i na uzavřených závodních tratích. Toyota dostavěla v rámci svého specializovaného vývojového střediska vlastní nový polygon, který může směle konkurovat Nordschleife.

Zelené peklo na japonský způsob

Foto: Toyota (2x)

Technické centrum Toyota Shimoyama se rozkládá na rozloze 650 hektarů v hornaté a zalesněné části prefektury Aiči. Součástí je nyní i okruh o délce 5,3 km, který sice není s takovým převýšením, jako Zelené peklo, ale díky terénu má prý širokou škálu zatáček. Na stavbě začalo pracovat padesát odborníků, a to takových, od kterých byste to čekali asi nejméně. Vývoj totiž vedli sami testovací jezdci Toyoty.

Akio Toyoda k okruhu dodal, že to, jaký je, přesně vystihuje, kam se chce Toyota dostat. Chce, aby řidiči své vozy Toyota cítili, aby s nimi souzněli a se silnicí konverzovali. Samozřejmě také nová trať pomůže Toyotě při vývoji automobilů na závody, zvláště pak na dlouhé tratě, jako jsou čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans.

Ostatní části technického centra Shimoyama, jako jsou specializovaná testovací střediska nebo vysokorychlostní okruh, budou otevřeny v roce 2023.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků