Hlavní obsah
Jaguar F-Type na závodním okruhu Aragón Foto: Jaguar

Jaguar pro Američany vydal návod, jak řadit s manuální převodovkou

Jaguar má ve své novodobé historii první auto, které je k dostání s klasickou přímo řazenou převodovkou. Už tak vynikající kupé či roadster F-Type je tak pro určitou skupinu řidičů ještě atraktivnější. Dovážet se s „háčkem” bude tento model i do USA, takže tamní importér raději přichystal podrobný návod.

Jaguar F-Type na závodním okruhu Aragón Foto: Jaguar
Jaguar pro Američany vydal návod, jak řadit s manuální převodovkou

Naprostá většina automobilů ve Spojených státech má samočinnou převodovku, přechod na klasické manuální řazení je tak výrazně těžší, než když umíte řadit s „manuálem” a poprvé jedete s „automatem”. Američan, který nikdy neřadil pákou a nezná spojkový pedál, to má zkrátka složité.

Importér Jaguaru v USA proto připravil „manuál k manuálu”: na jedenácti stránkách podrobně popisuje práci se spojkou, se samotným řazením či sledováním otáček motoru.

V textu například autoři zevrubně rozebírají, na jak dlouho spojku vyšlápnout, kdy a jakou silou. „Na manuální převodovce není žádné tlačítko pro zaparkování,” dozví se například čtenář a je mu podrobně vysvětleno, co má dělat, když chce auto zastavit. Pro Evropana působí návod úsměvně, kdo nikdy neřadil „háčkem”, ten tam najde spoustu cenných rad.

Pokud byste si chtěli celý manuál pročíst, najdete jej zde (anglicky).

Manuál k manuálu od Jaguaru

Foto: Jaguar

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků