Hlavní obsah
Nabíjecí stanice Ionity u Berouna Foto: Ionity, ČTK

Ionity chce podstatně rozšiřovat síť rychlonabíjecích stanic

Podílníci sítě rychlodobíjecích stanic Ionity, k nimž se řadí mimo jiné automobilky Volkswagen či BMW, jednají o podstatném rozšíření sítě v Evropě. Chtějí držet krok s růstem prodeje elektrických aut.

Nabíjecí stanice Ionity u Berouna Foto: Ionity, ČTK
Ionity chce podstatně rozšiřovat síť rychlonabíjecích stanic

Síť superrychlých nabíječek elektromobilů Ionity, která se zaměřuje zejména na lokace u dálnic, chystá rozšíření. Uvedla to agentura Bloomberg.

Prodej elektromobilů loni v Evropě významně rostl a automobilky se obávají, že dlouhé fronty u nabíjecích stanic mohou potenciální zákazníky od koupi vozu na elektrický pohon odradit.

Výrobci aut kvůli emisním nárokům, které jsou na ně kladeny, lobbují za to, aby po celé EU do roku 2024 stál milion dobíjecích stanic. Do roku 2029 jich mají být tři miliony. Loni jich bylo v provozu 224 500. „Automobilky a vlády vedou ve skrytu boj o to, kdo na sebe vezme výdaje na dobíjecí infrastrukturu,” uvedl Marcus Kleinfeld z poradenské společnosti AlixPartners.

Šéf automobilky BMW Oliver Zipse minulý týden vyzval vlády a obce, aby se ohledně zavádění dobíjecích stanic více snažily, aby se tak udržoval prodej elektromobilů a plnily klimatické cíle.

Některé automobilky berou věc i do vlastních rukou. Značka luxusních vozů Audi, jež spadá pod skupinu Volkswagen, kromě podílu v projektu Ionity zvažuje zavedení vlastní sítě v městských oblastech. Minulý měsíc to v rozhovoru s hospodářským listem Handelsblatt řekl šéf společnosti Markus Duesmann.

V České republice je aktuálně přes 5000 elektromobilů a v provozu je více než 500 profesionálních veřejných dobíjecích stanic. Na jednu tak připadá zhruba deset elektrických aut, což je podle energetické skupiny ČEZ optimální poměr.

Síť superrychlých nabíječek Ionity je společným projektem firem BMW, Daimler, Ford, Volkswagen, Audi, Porsche a Hyundai. Každý z podílníků již do podniku vložil 200 milionů eur (5,2 miliardy korun). Rychlonabíjecí stanice, které jsou schopny nabíjet auta výkonem až 350 kW, podnik u evropských dálnic zavádí od roku 2017.

Ionity má v České republice čtyři nabíjecí stanice v Nupakách u Prahy, v Berouně a dvě v Pávově u Jihlavy. Další se staví v Lovosicích. V rychlosti nabíjení nejméně 150 kW jim u nás konkurují jednotky stojanů PRE, e.on a MOL. Nejhustší je síť nabíječek Ionity v zemích západní a severozápadní Evropy.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků