Hlavní obsah

Hyundai představuje nový crossover Bayon

Korejská automobilka Hyundai ukazuje sériovou podobu nového crossoveru segmentu B. Bayon přijíždí s ostře řezaným designem.

Hyundai představuje nový crossover BayonVideo: Hyundai

 
Článek

Hyundai Bayon lze brát jako duchovního nástupce populárního malého MPV ix20. Jedná se o model střižený speciálně pro Evropu. Vždyť i název odkazuje na Bayonne, metropoli francouzského Baskicka ležící v jihozápadní Francii.

V duchu doby jde ale samozřejmě o crossover či malé SUV. Minimálně se na to tváří, automobilka pokračuje v agresivním designu přídě, nechybí oplastování nárazníků či blatníků. Disky kol mohou mít 15, ale i 17 palců.

Nabízí se srovnání s modelem Kona, který figuruje v podobné třídě. S délkou 4180 mm je bayon o 15 mm delší a má zavazadelník o objemu 411 litrů, tedy o 50 l větší. Ovšem se šířkou 1775 mm je o 25 mm užší a rozvor náprav má o 20 mm menší, činí 2580 mm. Kona má navíc v portfoliu i dražší elektrifikované pohony, předběžně se dá očekávat, že se bayon cenově bude více podbízet, ale na to je ještě brzy.

Hyundai Kona má po faceliftu, nová verze N Line se tváří sportovně

AutoMoto

„V situaci, kdy obliba SUV na celém světě vytrvale roste, se Hyundai rozhodl rozšířit nabídku o model, který by byl vhodný pro jízdu v evropských městech a současně poskytoval dostatek prostoru podle požadavků zákazníků,“ komentuje Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe.

Interiér do značné míry připomíná model i20. Především celkovou architekturou, ztvárněním palubní desky nebo 10,25palcovými obrazovkami digitálního přístrojového štítu a centrálního infotainmentu.

Hyundai slibuje široké možnosti konektivity, včetně připojení přes internet a propojení s chytrými telefony.

Test Hyundai i10 N Line: Zábava v maličkém balení

Testy

Bayon je vybaven armádou asistenčních systémů. Vedení v pruzích například udržuje auto uprostřed pruhu, autonomní brzdění rozpoznává i chodce či cyklisty. Součástí je také varování při odbočování nebo couvání z parkovacího místa.

Základem nabídky motorizací je atmosférický čtyřválec o zdvihovém objemu 1,2 litru s výkonem 84 koní a pětistupňovou manuální převodovkou. Následují tři varianty přeplňovaného litrového tříválce, které jsou vždy v páru se šestistupňovou manuální převodovkou s elektronicky odpojovatelnou spojkou či sedmistupňovou dvouspojkovou skříní. Motor má 100 koní v klasické i mild-hybridní verzi, 48V mild-hybrid je k mání rovněž s výkonem 120 koní.

Na český trh novinka dorazí v květnu za dosud neupřesněnou cenu.

Inspirace po celém světě

Hyundai se při označování svých crossoverů v uplynulých 20 letech často inspiroval městy na celém světě. Mezi ně patří Tucson a Santa Fe, pojmenované po městech v amerických státech Arizona a Nové Mexiko. Označení Kona pochází ze stejnojmenného regionu na ostrově Havaj. I elektromobil s palivovými články, Nexo, má geografickou spojitost – jeho jméno mu dalo Nexø – jedno z největších měst na dánském rekreačním ostrově Bornholm.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám