Hlavní obsah

Hybridní Volvo XC60 má výkon 350 koní

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Volvo představilo nový plug-in hybrid kombinující benzínový motor s elektrickým pohonem. Automobilka o něm tvrdí, že jde o koncept, celkové provedení ale naznačuje, že sériová verze bude patrně představena zanedlouho.

Foto: Volvo

Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept (2012)

Článek

Nový koncept vychází ze současné XC60. O pohon se stará benzínový motor a elektromotor. O přenos výkonu na kola se stará nově vyvinutá osmistupňová automatická převodovka. Přední kola jsou poháněna čtyřválcovým přeplňovaným motorem, zadní pak elektromotorem.

Zajímavé je, že motor Volva XC60 Plug-in Hybrid Concept nemá běžný startér ani alternátor. Místo něj je auto vybaveno integrovaným startérem a generátorem (ISG), jenž je napojen na klikový hřídel mezi motorem a převodovkou. ISG dokáže při akceleraci poskytnout dodatečných 34 kW (45 k) a při brzdění zajišťuje nabíjení baterie.

Foto: Volvo

Volvo XC60 Plug-in Hybrid: baterie zmenšují prostor zavazadelníku

Dojezd v čistě elektrickém režimu je 45 km. Režim nazvaný Pure je tak ideální do městského provozu. Dobití baterií, které částečně zmenšily zavazadlový prostor, trvá tři a půl hodiny. Režim Hybrid je standardně aktivován při každém nastartování vozidla. O pohon se starají benzínový i elektrický motor – udávaná spotřeba 2,3 l/100 km je ale klamavá – platí jenom pro prvních 100 kilometrů, kdy spalovacímu motoru pomáhá elektromotor. Dojezd v tomto režimu na jednu nádrž a plné nabití je 960 kilometrů.

Foto: Volvo

Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept (2012)

A konečně v režimu Power se o pohon stará benzínový motor o výkonu 280 k a 380 Nm a elektromotor (70 k a 200 Nm) s cílem maximalizovat dostupný výkon. Cílem není co nejnižší spotřeba, ale vysoký výkon (asi i z toho důvodu Volvo v tomto režimu neudává spotřebu). Zrychlení na stovku je ale velmi svižné – proběhne za 6,1 vteřiny. Celkový výkon čtyřválcového motoru je tedy 350 koní, což je na úrovni dnešních šestiválců (v minulosti osmiválců).

Foto: Volvo

Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept (2012)

Volvo zatím nesdělilo, kdy bude představena sériová verze. Myslíme, že to nebude dlouho trvat a v březnu v Ženevě, nebo koncem září v Paříži, se ukáže prodejní verze.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám