Článek
Nový koncept vychází ze současné XC60. O pohon se stará benzínový motor a elektromotor. O přenos výkonu na kola se stará nově vyvinutá osmistupňová automatická převodovka. Přední kola jsou poháněna čtyřválcovým přeplňovaným motorem, zadní pak elektromotorem.
Zajímavé je, že motor Volva XC60 Plug-in Hybrid Concept nemá běžný startér ani alternátor. Místo něj je auto vybaveno integrovaným startérem a generátorem (ISG), jenž je napojen na klikový hřídel mezi motorem a převodovkou. ISG dokáže při akceleraci poskytnout dodatečných 34 kW (45 k) a při brzdění zajišťuje nabíjení baterie.
Dojezd v čistě elektrickém režimu je 45 km. Režim nazvaný Pure je tak ideální do městského provozu. Dobití baterií, které částečně zmenšily zavazadlový prostor, trvá tři a půl hodiny. Režim Hybrid je standardně aktivován při každém nastartování vozidla. O pohon se starají benzínový i elektrický motor – udávaná spotřeba 2,3 l/100 km je ale klamavá – platí jenom pro prvních 100 kilometrů, kdy spalovacímu motoru pomáhá elektromotor. Dojezd v tomto režimu na jednu nádrž a plné nabití je 960 kilometrů.
A konečně v režimu Power se o pohon stará benzínový motor o výkonu 280 k a 380 Nm a elektromotor (70 k a 200 Nm) s cílem maximalizovat dostupný výkon. Cílem není co nejnižší spotřeba, ale vysoký výkon (asi i z toho důvodu Volvo v tomto režimu neudává spotřebu). Zrychlení na stovku je ale velmi svižné – proběhne za 6,1 vteřiny. Celkový výkon čtyřválcového motoru je tedy 350 koní, což je na úrovni dnešních šestiválců (v minulosti osmiválců).
Volvo zatím nesdělilo, kdy bude představena sériová verze. Myslíme, že to nebude dlouho trvat a v březnu v Ženevě, nebo koncem září v Paříži, se ukáže prodejní verze.