Hlavní obsah

Horkým kandidátem na vedení Škody Auto je dosavadní šéf VW v JAR

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Novým předsedou představenstva automobilky Škoda Auto má být v pondělí zvolen Thomas Schäfer, který doposud vedl jihoafrickou součást koncernu Volkswagen, tvrdí portál Automobilwoche.

Foto: Volkswagen

Thomas Schäfer

Článek

Padesátiletý Schäfer podle zdroje na postu šéfa Škody Auto nahradí Bernharda Maiera. V posledních dnech se jako o možném Maierově nástupci spekulovalo mimo jiné o Martinu Jahnovi, který nedávno skončil jako výkonný viceprezident pro prodej a marketing jednoho ze společných podniků skupiny Volkswagen v Číně.

Už při oficiálním oznámení o konci Maiera ve funkci k 31. červenci automobilka potvrdila, že nástupce bude jmenován při prvním srpnovém zasedání představenstva. Podle zákulisních informací se tak stane právě v pondělí 3. srpna.

Foto: Škoda Auto

Bernhard Maier, odcházející předseda představenstva Škoda Auto

Schäfer svou kariéru ve vysokém managementu automobilového průmyslu začal v Daimleru. V koncernu Volkswagen pracuje od roku 2012, kde nejdříve zastával pozici v plánování produkce a výrobních kapacit v zahraničí. Trh v Jihoafrické republice vede od roku 2015, spadá pod něj i celý sub-saharský region. Zároveň působil jako prezident africké asociace automobilových výrobců.

Bude mít Škoda Auto v čele znovu Čecha? Martin Jahn skončil v čínském Volkswagenu

AutoMoto

Maier, jehož další angažmá dosud není známo, byl do čela české automobilky povolán v listopadu 2015. Škoda pod jeho vedením uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq a firma se během jeho působení zaměřila také na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu.

Příliš prémiová Škoda

Ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess v sobotním vydání listu Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut "není dostatečně agresivní" v konkurencí s Korejci a Francouzi.

"Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu," uvedl. Mladoboleslavská automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.

Za volantem Škody Slavia

AutoMoto

Na Škodu Auto tvrdě dopadly následky pandemie covidu-19: provozní zisk automobilky se v prvním pololetí propadl téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard Kč) z 824 milionů eur před rokem. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur z 10,2 miliardy eur před rokem.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám