Hlavní obsah
Fiat Panda Waze Foto: Fiat 2x

Fiat končí s naftovými motory pro Pandu

Zpřísnění norem EU na emise automobilových motorů pravděpodobně urychlí proces odříznutí naftového agregátu o objemu 1,3 l z nabídky malých modelů značky Fiat.

Fiat Panda Waze Foto: Fiat 2x
Fiat končí s naftovými motory pro Pandu

Podle Automotive News je pro automobilku Fiat a koncern Fiat-Chrysler už malý naftový motor nerentabilní. Především je problém jej držet dál v nabídce, když jej nechtějí zákonodárci Evropské unie ani zákazníci.

Ostatně prodej modelů Fiat Panda stále klesá. Tento rok se jich do srpna prodalo o 17 % méně, než za stejné období minulého roku. Přitom největší prodeje jsou v Itálii, kde se auto těší stále velké oblibě, když právě v této zemi se prodá 70 % veškeré produkce. A bývaly časy, kdy jeho prodeje s naftovým agregátem atakovaly i padesátiprocentní hranici. Dnes je to celoevropsky podíl 15 %.

Velmi podobná situace je i u modelu 500. Ten je postaven na stejném základu jako panda, jen s modernější a zajímavější karoserií. I tady se v některých zemích nabízí naftový motor, jenže jeho podíl je ještě nižší – pouhých 5 %. Fiat se netají tím, že pětistovku chce přesunout do elektrického provozu, když už dnes se prodává tato verze.

Fiat 500S

Foto: Fiat

To panda, které patrně naftový motor skončí, by měla stále používat motory spalovací, i když třeba s mírnou úpravou pro podporu elektromotorem.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků