Článek
Automobil s šasi s číslem 0557GT je jedním ze čtrnácti vozů, které Ferrari vyrobilo. Vlastnil jej známý španělský bonvián, šlechtic a gentlemanský závodník Marquis Alfonso de Portago.
Známý byl především jako neuvěřitelný sukničkář, ale zapsal se i do historie automobilových závodů. Začal závodit v roce 1953 a v roce 1956 si pořídil právě tento vůz v modré barvě.
S ním například absolvoval známý seriál závodů Tour de France auto, který zahrnoval dva závody do vrchu a šest závodů na okruzích. Společně s kopilotem Edmundem Nelsonem, což byl jeho přítel už od chlapeckých let, kterého poznal v newyorském hotelu Plaza, kde Nelson dělal liftboye, společně vyhráli mnoho cen. Bohužel jejich život ukončila tragická havárie na Mile Miglia.
Auto pak převzali sběratelé, kteří se o něj vzorně starali a perfektně ho zrekonstruovali. Vůz vyhrál další ceny – tentokrát za eleganci na Pebble Beach, Meadow Brook, nebo Louis Vuitton concours d'elegance.
Minulý rok byl jeden další takový vůz prodán za osm miliónů dolarů (197 miliónů korun). Tento, protože je v tak dobré kondici, by měl být ještě dražší.
Mnozí z vás nechápavě kroutí hlavou, proč by si někdo měl koupit auto za tak ohromné peníze. Jenže světová finanční krize ukázala jednu úžasnou věc. Investovat do nemovitostí, zlata, diamantů nebo podílových fondů se nevyplácí. Historické automobily a unikátní vozy však svou cenu udržely a dokonce se neustále zvyšovala.
Podle statistik aukčních síní například vozy Lamborghini zvedly svou cenu mezi lety 2013 a 2014 o 175 %! Ovšem nejprodávanějším, nejžádanějším a také nejdražším modelům jasně vládne Ferrari. Tím úplně nejdražším bylo Ferrari 250 GTO z roku 1962 za 38 115 000 dolarů, tedy za skoro jednu miliardu korun. Jediná auta, která zaznamenala mírný pokles, byly americké youngtimery, ale jen v řádu jednotek procent. Jinak co vonělo benzínem a bylo naleštěné, to znamenalo velký výnos.