Hlavní obsah

Euro NCAP rozbilo dalších pět aut, většina skončila jen se třemi hvězdami

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nezávislá organizace Euro NCAP provedla test pěti automobilů. Zajímavostí je, že Renault Mégane před lety získal pět hvězd, nyní podle nové metodiky pouhé tři, třebaže o čtvrtou hvězdičku přišel opravdu jen velmi těsně. VW Sportsvan byl v této várce jediným pětihvězdičkovým automobilem.

Foto: Euro NCAP

Renault Mégane během nárazových testů v roce 2014

Článek

Technicky se řízeně bouralo s pěti auty, jakkoliv ve výsledcích je položek šest. Citroën C-Elysée a Peugeot 301 získaly stejné hodnocení, protože jde o identická auta. V minulosti se také netestovala Škoda Rapid a Seat Toledo, ale vždy jen pouze jediný model a druhý automaticky získal stejné hodnocení.

Rozbíjený Citroën C-Elysée (ani Peugeot 301, který jeho hodnocení převzal) v hodnocení nedopadly špatně (ochrana dospělých a dětí), vzhledem k nové metodice, která výrazněji boduje nejrůznější elektronické bezpečnostní systémy (autonomní brzdění před překážkou, omezovač rychlosti atd.) to stačilo na pouhé tři hvězdičky.

Foto: Euro NCAP

VW Sportsvan prošel na výbornou, alespoň dle počtu získaných hvězdiček.

Mégane má jen tři hvězdy, původně jich měl pět

Na novou metodiku doplatili Renault Mégane v karosářské verzi hatchback. Ten měl před faceliftem hvězdiček pět, nyní ale o dvě přišel. Komisaři ale strhávali body i za chybějící piktogram nezapnutých bezpečnostních pásů, Renault ale slíbil náhradu a pak by dosáhl na hvězdičky čtyři.

Tento příklad ukazuje, jak je hodnocení pouze pomocí hvězdiček do značné míry nepřesné - na struktuře karoserie či její tuhosti se nezmění zhola nic, rázem ale namísto na první pohled ostudné trojice hvězd jich jsou rázem čtyři.

Mimochodem přestože Renault Mégane má dle testu pevnou strukturu karoserie, problém byl podle komisařů při ochraně krční páteře při nárazu zezadu, zejména na zadních sedadlech.

Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách Euro NCAP.

Výsledky crash testů Euro NCAP (červen 2014)
automobilcelk. hod.dospělídětichodcibezp. systémy
Citroën C-Elysée371 %75 %54 %33 %
Ford Tourneo Courier484 %84 %74 %56 %
MG3369 %71 %59 %38 %
Peugeot 301371 %75 %54 %33 %
Renault Mégane383 %78 %60 %48 %
VW Sportsvan587 %85 %62 %73 %

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám