Hlavní obsah
Freightliner eM2 Foto: Daimler 2x

Elektrický náklaďák Daimleru už jezdí, tahač přijde příští rok

První elektrický náklaďák koncernu Daimler, nazvaný Freightliner eM2, již jezdí u zákazníka, velké americké leasingové firmy specializující se na nákladní vozidla. Je to první vůz z dvacetičlenné flotily, která má být doplněna v průběhu příštího roku.

Freightliner eM2 Foto: Daimler 2x
Elektrický náklaďák Daimleru už jezdí, tahač přijde příští rok

Společnost Penske Truck Leasing Corp. si v minulém týdnu převzala první z deseti Freightlinerů eM2, elektrických náklaďáků určených pro lokální distribuci zboží. Zbylých devět, plus deset Freightlinerů eCascadia, přibude do flotily této firmy v příštím roce.

Dvacítka vozů je jen kapkou v moři, neboť tato firma provozuje zhruba 270 tisíc nákladních aut, jak se píše v tiskové zprávě Daimleru.

Freightliner eCascadia a Freightliner eM2 106

Foto: Daimler

Freightliner eM2 nabízí na jedno nabití 325kWh baterie dojezd 370 kilometrů, alespoň dle tiskové zprávy, z nuly na 80 % je rychlonabíječkou možné baterii nabít během 60 minut. Nejvyšší výkon pohonného ústrojí je 486 koní.

Uvedením modelu eM2 na silnice sice Daimler s elektrickým náklaďákem předstihl Teslu, ale eM2 není přímým konkurentem plánované Tesly Semi - je to „klasický” nákladní vůz se skříňovou nástavbou, kdežto Tesla Semi je tahač. Proti té má na straně Daimleru stát zmíněná eCascadia, nikoliv překvapivě stojící na základě existujícího konvenčního modelu Cascadia. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků