Hlavní obsah

Elektrická Škoda Vision E bude sériová

Právo, Radek Plavecký

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Futuristicky a vizionářsky vyhlížející, plně elektrický model Škoda Vision E se přepracovává pro sériovou výrobu. Linky pro ni už se začínají chystat v Mladé Boleslavi.

Foto: Škoda Auto

V Mladé Boleslavi se chystá sériová výroba Škody Vision E

Článek

Tuzemská automobilka chystá několik novinek. Mezi prvními, které zveřejní, bude modernizovaná fabia s nově tvarovanou přídí. Ta se představí na nadcházejícím březnovém autosalonu v Ženevě.

Pozornost na sebe však strhává sériová výroba hybridních a elektrických motorů. Ač se zdála být hudbou budoucnosti, doba alternativních pohonů se rychle blíží, byť si zatím lze jen těžko představit masové využití elektrického pohonu. Jak by třeba svá auta dobíjeli lidé v panelácích na sídlišti?

Už za rok však Škoda Auto slibuje uvést na trh první model Superb s plug-in hybridním pohonem. „Bude představen ve druhé polovině roku 2019. V roce 2020 pak plánujeme na trh uvést sériovou verzi vozu Škoda Vision E,“ potvrdil mluvčí automobilky Zdeněk Štěpánek.

Příprava nových výrobních linek

Tím to nekončí. „Budoucnost značky Škoda bude elektrická,“ uvedl předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier. „Plánujeme, že do roku 2025 zákazníkům nabídneme pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech,“ uvedl Maier. Podle propočtu firmy každý čtvrtý prodaný vůz tuzemské značky bude v této době mít plug-in hybridní nebo čistě elektrický pohon.

„Cena plně elektrifikovaných modelů by měla odpovídat současným modelům,“ dodal Štěpánek. V popředí zájmu jsou kromě vývoje alternativních pohonů také sportovně užitkové vozy (SUV). I v tomto segmentu automobilka rozvíjí nabídku. Kromě kodiaqu a karoqu byly zveřejněny snímky modelu Kamiq dostupného jen v Číně.

„V Číně plánujeme jako na jediném trhu na světě v následujících letech nabízet čtyři modely v segmentu SUV,“ uvedl Štěpánek. Model Karoq má prozatím jako jediný měnitelný digitální přístrojový panel.

Na zmíněném ženevském autosalonu se tento panel ukáže i v dalších modelech. Automobilka očekává růst poptávky i v Evropě a kapacitu výrobního závodu v Kvasinách, kde se SUV vyrábějí, chce navýšit v nejbližších letech až na 300 tisíc vozů ročně a karoq už se nově vyrábí i na linkách v Mladé Boleslavi.

V tomto hlavním závodě už se také vše chystá na sériovou výrobu elektrovozů. Vloni automobilka Škoda prodala po celém světě přes 1,2 miliónu vozů.

Reklama

Výběr článků

Načítám