Hlavní obsah
Foto: VW

Dvoulitrové TSI od VW se za jízdy vypne, ušetří to až 0,4 litru

Volkswagen na vídeňském sympoziu poprvé představuje funkci jízdy se samočinně vypnutým motorem FMA („Freilauf Motor Aus“). Nová funkce je určená pro spalovací motory, zcela vypíná motor při jízdě setrvačností, kupříkladu z kopce.

Foto: VW
Dvoulitrové TSI od VW se za jízdy vypne, ušetří to až 0,4 litru

Systém FMA se poprvé ukáže v modelu Golf TSI BlueMotion, který bude uveden na trh letos v létě. Popisovaný systém funguje výhradně s automatickou převodovkou DSG (typ DQ200). Při jízdě rychlostí až 130 km/h se po uvolnění pedálu plynu golf pohybuje setrvačností a má vypnutý motor.

Systém podle automobilky snižuje spotřebu paliva v praktickém provozu až o 0,4 l/100 km, v porovnání s dosavadní funkcí setrvačné jízdy s motorem běžícím na volnoběh klesne spotřeba paliva o 0,2 l/100 km, tvrdí Volkswagen.

Převodovky DSG mají v některých verzích funkci plachtění, kdy se po ubrání plynu rozpojí spojky a auto jede na volnoběh. V modelech VW, Audi či Škoda to funguje pouze v „eko” režimu, ve sportovním a komfortním nikoliv.

Anketa
Vyřazujete v autě při jízdě z kopce na neutrál?
Ano, pravidelně
18.1 %
Ano, ale jen občas
19.8 %
Ne, nikdy
62.1 %
Celkem hlasovalo 1383 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků