Hlavní obsah

Dvě z kolínských trojčat má čekat zánik, výroba se nevyplatí

Novinky, Marek Bednář

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Městská mikroauta Peugeot 108 a Citroën C1, která se spolu s Toyotou Aygo vyrábí v továrně TPCA v Kolíně, nemají před sebou dlouhou budoucnost. Zpravodajský web Automotive News to uvádí s odkazem na tři zdroje agentury Reuters.

Foto: Citroën

Citroën C1

Článek

Koncern PSA podle webu prodává svůj podíl v kolínské továrně v rámci restrukturalizace pro spojení s koncernem FCA. Zároveň mělo být přijato rozhodnutí Peugeot 108 a Citroën C1 přestat vyrábět. Kdy se tak stane, ovšem není v tuto chvíli známo. „PSA odchází jak z té továrny, tak ze segmentu A,” cituje web jeden ze zdrojů.

Koncern PSA odmítl věc přímo komentovat, ale uvedl, že zvažuje, které produkty nejlépe plní očekávání zákazníků v segmentu A, do nějž tato dvě auta patří. Jako nejlevnější patro trhu je totiž nejvíce ohroženo zpřísňujícími se bezpečnostními i emisními požadavky Evropské unie.

Foto: Peugeot

Peugeot 108

Zároveň koncern FCA obsahuje značku Fiat, která je těmi nejmenšími auty léta proslulá a nabízí vozy jako 500 a Panda, které navíc sklízejí značné prodejní úspěchy. Nemá žádný důvod se jich zbavovat. Oba vozy navíc už, na rozdíl od peugeotu a citroënu, mají mild hybridní verze a 500 je dokonce i elektrická.

Podíl segmentu A na evropském automobilovém trhu se navíc z 10,9 % v roce 2010 smrskl na 7,4 % v loňském roce. Ziskovější segment B, kam patří např. i Škoda Fabia, si drží zhruba třicetiprocentní podíl. Právě těmto autům se nejmenší vozy cenou začínají blížit kvůli přísným eurounijním nařízením.

Reklama

Výběr článků

Načítám