Hlavní obsah
Pohled z večerní sjezdovky Razula do údolí Foto: Josef Vrážel

Dvacetiminutovka s novým Citroënem C5

V Loděnicích u Berouna se konala prezentace omlazeného Citroënu C5. Přítomní novináři měli možnost vyzkoušet si vozy s naftový motor 2,0 HDi s šestistupňovou manuální převodovkou a benzínovou jednotku 3,0 V6 s šestistupňovým automatem. Obě verze byly v provedení Exclusive. První setkání s tímto vozem naznačilo, že C5 dospěla nejen vzhledem, ale i jízdními vlastnostmi.

Pohled z večerní sjezdovky Razula do údolí Foto: Josef Vrážel
Dvacetiminutovka s novým Citroënem C5

Dosluhující C5 s motorem 2,2 HDi a šestistupňovou manuální převodovkou jsem otestoval na konci srpna a tak srovnání s novinkou bylo poměrně čerstvé.

Faceliftovaný model získal nejen novou dynamičtější tvář, ale i řadu technických novinek, které mají příznivý vliv na jízdní vlastnosti. Jednou z nich je inovovaná verze inteligentního odpružení Hydractive 3, které je v základu verzí SX a Exclusive. Zatímco starší C5 se při průjezdu zatáčkou vyznačovala větším náklonem karosérie, novinka nabízí o poznání lepší komfort jízdy.

Hydractive 3 mění nastavení podvozku v závislosti na rychlosti, stylu jízdy a povrchu vozovky. Při rychlosti menší než 70 km/hod na špatné vozovce se světlá výška vozu automatický zvětší o 13 mm. Naopak při jízdě po dálnici rychlostí větší než 110 km/hod se přední část vozu sníží o 15 mm a zadní o 11 mm, čímž automobil vytvoří jakýsi aerodynamický klín a zlepšují se jízdní vlastnosti.

Obě představené pohonné jednotky se vyznačovaly kultivovaným chodem. Novinkou je dieselový dvoulitr který nabízí maximální točivý moment 320 Nm již při 2000 otáčkách za minutu (ot/min.) a výkon 100 kW. Třílitrový zážehový šestiválec je vybaven novou technologií proměnlivého časování ventilů a disponuje výkonem 152 kW. Při 3750 ot/min nabízí maximální točivý moment 285 Nm.

Základní a příplatková výbava

Nová C5 se na trhu objeví již od 18. října i ve verzi kombi C5 break. Více informací na Novinkách zveřejníme v redakčním testu v prosinci letošního roku. K testování máme zamluvený vůz 2,0 HDi.

Všechny verze mají v základní nabídce klimatizaci, verze SX a Exclusive dvouzónovou. Dále nechybí palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, samočiná aktivace výstražných světel při prudkém brždění, variabilní posilovač řízení, elektronické systémy ESP, ABS, EBD a EBA a další.

Za příplatek je možné pořídit například přídavné topení pro motory HDi (18 tisíc), přední bi-xenonové samonatáčecí světlomety pouze pro verzi SX (41 tisíc) či systém varování před opuštěním jízdního pruhu (25 tisíc).

Ceník nové C5 - v závorkách verze Break
Motorvýkon kWvýbava Xvýbava SXvýbava Exclusive
1.8i 16V85599 000 (639 000)--
2.0i 16V103-689 000 (729 000)- (759 000)
3.0i V6 24V152--919 000 (959 000)
1.6 HDi 16V80649 000 (689 000)684 000 (724 000)-
2.0 HDi 16V100704 000 (744 000)739 000 (779 000)809 000 (bude určeno)
2.2 HDi 16V AT98-799 000 (839 000)- (909 000)
Ceny platné od 18. října s DPH
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků