Hlavní obsah

Dovážená auta zlevnila za rok až o pětinu

Právo, Martin Procházka, Jakub Svoboda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nové automobily a ojetiny, které se k nám dovážejí ze zahraničí, zlevnily za poslední rok díky větší konkurenci a především díky prudce posilující koruně meziročně až o pětinu. Za některé dražší modely nyní zájemci zaplatí až o stovky tisíc korun méně než před rokem.

Foto: Petr Blahuš, Právo

Z snížením cen zahraničních vozů stojí posilující koruna. Ilustrační foto.

Článek

Nejlevnější auta se nyní v Česku prodávají pod 150 tisíc korun. Například za 149 900 Kč byly v červenci k mání Hyundai Atos Prime nebo Fiat Panda, pokud si je zákazník koupil na leasing. Proti loňsku tak tyto vozy zlevnily o 15 000 až 20 000 korun.

Zlevňují i dražší auta. „Před pěti měsíci jsem si v Německu koupil BMW. Dnes bych za něj díky vývoji kurzu koruny zaplatil o 20 až 30 tisíc korun méně,“ potvrdil včera Právu Karel Riedl ze společnosti Auto Valmont.

Navzdory předpovědím většiny analytiků koruna rychle posiluje už řadu měsíců. Za poslední rok zpevnila česká měna k euru skoro o pětinu a vůči dolaru o více než čtvrtinu.

Místo cenového skoku přišly akční nabídky

Dovozci aut většinou na sílící korunu nereagovali plošným snížením cen vozů, ale lákají motoristy na akce, v nichž například nabízejí automobily s lepší výbavou za stejnou cenu. Většina z nich tyto akce zavedla už v průběhu prvního pololetí letošního roku a s dalšími slevovými akcemi lze i vzhledem k nyní slábnoucí koruně počítat jen těžko.

„Na posilující korunu jsme reagovali už v dubnu, když jsme představili sérii Premium u nejvíce žádaných verzí každého našeho modelu. V rámci této akce jsou vybrané vozy oproti původním cenám zvýhodněny až o téměř dvě stě tisíc korun,“ řekl Právu Tomáš Vaněk ze společnosti Toyota Motor Czech.

Desetitisícové akční slevy nabízí i Renault, u něho a mnoha dalších prodejců ovšem platí, že auto za nižší cenu si můžete pořídit jen při současném využití leasingu od Renaultu.

Podle analytika Citibank Jaromíra Šindela šla cestou akčních nabídek většina dovozců aut. Podle něho ale nelze očekávat, že by dovozci promítli do cen vozů posílení koruny v plném rozsahu.

Ceny už dolů příliš nepůjdou

„Nenakupovali totiž vozy v kurzu 23 nebo 24 korun za euro, ale třeba s kurzem 28 Kč za euro. Proto nemohou snížit ceny tak, jak by odpovídaly současnému kurzu koruny. Navíc musí udržet marže,“ řekl Právu Šindel. Proti zlevňování působí podle Šindela i stále silná poptávka po nových vozech.

„Poptávka v České republice je poměrně stabilní a na dobré úrovni, takže prodejci nemusí tlačit na ceny, aby zvýšili prodeje. Kdyby poptávka výrazně klesla, ceny by šly ještě níž,“ dodal Šindel.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám