Hlavní obsah

Díky továrnímu tuningu Porsche 911 GT3 na Nordschleife výrazně zrychlilo

Nejdrsnější silniční Porsche, tedy model 911 GT3, zajelo na Nordschleife, severní smyčce německého okruhu Nürburgring, o čtyři sekundy lepší čas. Celkových 6:55,737 vůz dosáhl díky balíčku od Manthey Racing, který lze dodatečně objednat v rámci továrního příslušenství.

Foto: Porsche

Porsche 911 GT3 s balíčkem Manthey Performance Kit

Článek

Specialista na Nordschleife, společnost Manthey Racing z německého Mauspathu, staví závodní vozy od Porsche již více než 25 let. Spolupráce se rozšířila na silničně homologované vozy, na aktuální generaci 911 GT3 tak lze pořídit balíček úprav přímo přes oficiální zastoupení Porsche.

Porsche 911 GT3 vybavené takzvaným Manthey Performance Kitem má sice stále shodný atmosféricky plněný plochý šestiválec o výkonu 375 kW, 510 k, liší se ale vcelku decentními úpravami aerodynamiky a podvozku.

Větší spoiler a boční aerodynamické segmenty jsou instalovány v přední části vozu. Ve spojení s unikátními aerodynamickými prvky na podvozku zvyšují přítlak na přední nápravě. Úpravy vzadu jsou pak ještě výraznější.

Charakteristické křídlo ve tvaru „labutího krku“ je od Manthey Racing širší a s výraznou odtrhovou hranou. Boční koncovky s výraznými logy byly také zvětšeny stejně jako úhel křídla. Jednotlivá žebra zadního difuzoru byla prodloužena a jsou nyní vyrobena z karbonem vyztuženým plastem, tedy materiálem CFRP. Zadní kola dostala aerodynamické kryty z CFRP, které dále zvyšují aerodynamickou účinnost vozu.

Porsche slaví 50. výročí ikonické Carrery RS 2.7

AutoMoto

Ve spolupráci s firmou Manthey vyvinulo Porsche pro 911 GT3 také speciální čtyřcestné tlumiče, které lze jednoduše nastavovat pro použití na okruhu. Bez použití nářadí lze na podvozku měnit ve čtyřech stupních kompresi a odskok.

Lehčí a pevnější kovaná kola velikosti 20 a 21 palců snižují neodpruženou hmotnost o 7,3 kg. K dispozici jsou ve světle a tmavě stříbrné, neodymové a saténově černé barvě. Pancéřované brzdové hadice jsou u paketu standardem. Dalším prvkem jsou speciální závodní brzdové destičky.

Mission R na vlastní kůži aneb Porsche ukazuje, že budoucnost závodění není nudná ani tichá

AutoMoto

Součástí sady je rovněž závodní tažná smyčka v předním nárazníku. Dveřní projektory svícení a prosvětlené prahy už jsou jen designovými prvky.

Sada je k dispozici zákazníkům v Evropě za cenu od 37 911 eur bez DPH, tedy v přepočtu 938 tisíc korun. Kit lze objednávat prostřednictvím oficiálních dealerů Porsche, dodávky budou zahájeny na podzim 2022.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám