Hlavní obsah
Nová generace corvette nedostane manuální převodovku. Foto: Chevrolet 4x

Další odklon od tradic. Nová corvette nebude mít manuální převodovku

Staromilští fanoušci corvette jsou automobilkou těžce zkoušeni. Začalo to designem, ve kterém se odkazy na minulost hledají těžce, pokračovalo motorem uprostřed - a nyní se dozvídáme, že vůz nedostane manuální převodovku.

Nová generace corvette nedostane manuální převodovku. Foto: Chevrolet 4x
Další odklon od tradic. Nová corvette nebude mít manuální převodovku

Ve všech svých generacích měl Chevrolet Corvette motor před kabinou a na výběr mezi manuální a automatickou převodovkou. Ve všech, kromě té nejnovější označené C8. Že je motor uprostřed, víme už dlouho, ale v manuální převodovku pořád šlo doufat.

Nyní už nám nezbývá ani to – podle slov samotného šéfinženýra modelu Corvette Tadge Juechtera manuál nebude. Důvod je na sportovní auto vážně kuriozní – prodeje by byly příliš malé na to, aby se subdodavateli vyplatil vývoj a výroba.

Chevrolet Corvette Stingray 2020

Foto: Chevrolet 2x

„Nenašli jsme – čestné slovo – nikoho, kdo by do toho šel. Protože stejně jako s dvouspojkou by to musela být speciálně vyvinutá převodovka,“ uvedl Juechter pro web MotorAuthority. „To odvětví umírá – stavění manuálních převodovek,“ dodal.

Jak je to možné, když se Porsche se zlou potázalo poté, co zkusilo v 911 GT3 nabídnout jen dvouspojku, a v reakci na nespokojenost fanoušků i zákazníků manuál vrátilo? Juechter staví na vlastních číslech – jen 15 % ostrých verzí Z06 se v poslední době prodávalo s manuální převodovkou.

Chevrolet Corvette Z06 gen. C7

Foto: Chevrolet

Pro úplnost dodejme, že když se corvette v roce 1953 představila, neměla nejen manuál, ale ani osmiválec. V útrobách byl řadový šestiválec o výkonu 137 koní a dvoustupňová automatická převodovka.

Taky ale o corvette byl tak malý zájem, že Chevrolet zvažoval předčasný konec výroby. Až když v roce 1955 přibyl do nabídky 197k osmiválec a třístupňový manuál, zájem zákazníků letěl nahoru a z corvette se stala legenda.

Původní Chevrolet Corvette z roku 1953

Foto: Chevrolet 2x

Anketa
Jakou převodovku máte radši ve sportovním autě?
Manuální, zážitek z jízdy je mnohem lepší
63.7 %
Dvouspojkovou, rychlost řazení je pro mě vším
8.8 %
Klasický automat, preferuji pohodlí i ve sporťáku
24.5 %
Volil/a bych sporťák-elektromobil
3 %
Celkem hlasovalo 102 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků